• ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۲
  • کد خبر: 38460
تیمور ایوانف

یک مقام ارشد ارتش روسیه به ظن دریافت رشوه دستگیر شده است و در صورت اثبات، بیش از ۱۰ سال حبس در انتظار اوست.

به گزارش ایران‌پژواک، دستگیری «تیمور ایوانف» ۴۸ ساله که یکی از ۱۲ معاون وزیر دفاع روسیه است، در میانه جنگ اوکراین رخ می‌دهد. این فرد توسط آمریکا و اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۲ و پس از آغاز جنگ اوکراین تحریم شد.

خبرگزاری نووستی روسیه از قول دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گزارش کرد، ولادیمیر پوتین و سرگئی شویگو، رئیس جمهور و وزیر دفاع روسیه درباره دستگیری این فرد که از اعضای برجسته ارتش است، مطلع شده‌اند.

کمیته تحقیقات روسیه بازداشت ایوانف را بدون ذکر جزئیات مربوطه گزارش و اعلام کرد، این فرد به دریافت رشوه‌ای بزرگ که تا ۱۵ سال حبس در پی دارد، مظنون است.

بر اساس گزارش وب‌سایت وزارت دفاع روسیه، ایوانف در سال ۲۰۱۶ در حکم ریاست جمهوری در این سمت منصوب شد و نظارت بر مدیریت، پشتیبانی درمانی و مسکن ارتش، ساخت و ساز و بازسازی تاسیسات نظامی روسیه را بر عهده داشت.

رسانه‌های روسی گزارش دادند که وی مسوول یکسری ساخت و سازها در ماریوپل، شهر بندری در منطقه دونتسک بوده است. کانال تلویزیونی زوزدا در تابستان ۲۰۲۲ گزارش کرد که وزارت دفاع روسیه در حال ساخت یک بلوک کاملا مسکونی در شهر ماریوپل است و تصاویری از این مقام برجسته ارتش روسیه را در این مکان منتشر کرد.

در همان سال، گروه الکسی ناوالنی، منتقد برجسته سابق کرملین ادعا کرد که ایوانف و خانواده‌اش زندگی خیلی لوکسی دارند و به سفرهای پرهزینه می‌روند، در مهمانی‌های پر زرق و برق حضور دارند و در عمارتی بسیار گران‌بها زندگی می‌کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی