• ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۴
  • کد خبر: 38637
گرمای هوا

گزارش‌های بین‌المللی نشان می‌دهد که رکورد تمام شاخص‌های آب و هوایی زمین در سال ۲۰۲۳ شکست.

به گزارش ایران‌پژواک، نماینده رسمی سازمان هواشناسی کشور در تدوین گزارش اقلیمی سال ۲۰۲۳ قاره آسیا گفت: گزارش‌های بین‌المللی نشان می‌دهد که رکورد تمام شاخص‌های آب و هوایی زمین در سال ۲۰۲۳ شکست و حد نصاب‌های جدید اقلیمی زیادی در زمین به ثبت رسیده است.

احد وظیفه اظهارکرد: دگرگونی‌های بی سابقه در زمین در حال وقوع است. محتوای گرمای اقیانوس‌ها و سطح دریاها به بالاترین حد مشاهده شده رسیده و وسعت یخچال‌های قطب جنوب نیز به کمترین حد مشاهده شده تا کنون رسیده است.

وی با بیان اینکه بحران آب و هوا بزرگترین چالش بشریت است، ادامه داد: گرمای شدید، سیل، خشکسالی، آتش‌سوزی جنگل‌ها و طوفان‌های حاره‌ای ویرانی‌های زیادی به بار آورده و سبب بروز خسارت‌های اقتصادی و اجتماعی هنگفتی شده است.

نماینده رسمی سازمان هواشناسی کشور در تدوین گزارش اقلیمی سال ۲۰۲۳ قاره آسیا تصریح کرد: سازمان جهانی هواشناسی با هدف افزایش آگاهی آحاد جامعه نسبت به تغییرات در حال وقوع روی زمین، یک گزارش سالانه اقلیمی با مشارکت سازمان‌های هواشناسی سراسر جهان تهیه و تدوین می کند که بخشی از گزارش امسال با مشارکت سازمان هواشناسی ایران تدوین شده است.

وظیفه خاطرنشان کرد: بخشی از این گزارش به تغییرات گسترده در پارامترهای اقلیمی ایران به‌ویژه در حوزه بارش و دما اشاره شده که پیامدهای زیادی داشته است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه غلظت گازهای گلخانه‌ای همچنان در حال افزایش است، باید منتظر تکرار رویدادهای شدید آب و هوایی در بیشتر مناطق جهان و ایران باشیم.

به گزارش روابط عمومی سازمان هواشناسی کشور، وظیفه در پایان کرد: سازمان‌های هواشناسی و آب و هواشناسی کشورها برای مقابله با وسعت و بزرگی این چالش همکاری‌های خود با جامعه بین‌المللی را افزایش داده‌اند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی