• ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۵
  • کد خبر: 27835
وزارت دفاع انگلیس

وزارت دفاع انگلیس در تازه‌ترین ارزیابی خود از جنگ در اوکراین مدعی کاهش سرعت پیشروی روسیه شد.

به گزارش ایران پژواک، وزارت دفاع انگلیس در بیانیه‌ای که روز پنجشنبه منتشر شد ادعا کرد: تمامی پل های اصلی روی رودخانه سیورسکی دونتس که شهر سیورودونتسک را به سرزمین تحت کنترل اوکراین متصل می کند، اکنون به احتمال زیاد ویران شده اند. اوکراین احتمالاً توانسته است بخش بزرگی از نیروهای رزمی خود را که ابتدا سیورودونتسک را در اختیار داشتند، خارج کند.

این بیانیه مدعی شد: وضعیت همچنان برای نیروهای اوکراینی و غیرنظامیان در شرق رودخانه بسیار دشوار است. از آنجایی که پل ها به احتمال زیاد تخریب شده اند، روسیه اکنون باید یا از رودخانه مورد بحث عبور کند یا در جناح های متوقف شده پیشروی کند، تا دستاوردهای تاکتیکی را به مزیت عملیاتی تبدیل کند.

در ادامه این بیانیه ادعایی آمده است: نیروهای رزمی روسیه در دونباس به احتمال زیاد در یگان‌های موقتی و کم تعداد فعالیت‌ می‌کنند. همانطور که مقامات اوکراینی ادعا می کنند، برخی از یگان‌ های تاکتیکی روسی (BTG) - که معمولاً با حدود ۶۰۰ تا ۸۰۰ پرسنل تشکیل شدند - حدود ۳۰ سرباز را جمع آوری کرده‌اند.

طبق ارزیابی وزارت دفاع انگلیس، خط مقدم برای هر دو طرف که در شهرهای مورد مناقشه می‌جنگند، به طور فزاینده‌ای به یگان‌های کوچکی از نیروها که معمولاً پیاده عمل می‌کنند، تبدیل شده است.

بیانیه منتشر شده با بیان این ادعا که برخی از نقاط قوت روسیه در این شرایط مزیت بحساب نمی‌آیند مدعی شد: این احتمالاً به سرعت کُند پیشروی روسیه منجر شده است.

از ابتدای جنگ در اوکراین وزارت دفاع انگلیس آخرین ارزیابی های خود را از تحولات در این کشور به صورت روزانه گزارش می‌دهد. در واقع انگلیس از زمان آغاز جنگ اوکراین، به بازیگر فعالی در عرصه این نبرد تبدیل شده و با اتخاذ مواضع ضد روسی، ارسال تسلیحات و تجهیزات نظامی و اعمال تحریم‌ علیه روسیه به تنش‌ و درگیری‌ها دامن زده است. این کشور تقریبا هفته‌ای یک بار تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه وضع می‌کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی