• ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۷
  • کد خبر: 27748
سازمان جهانی گردشگری

روسیه روز جمعه رسما از سازمان جهانی گردشگری خارج شد؛ عضویت مسکو در این نهاد پیشتر به دلیل جنگ اوکراین به حالت تعلیق درآمده بود.

به گزارش ایران پژواک، روزنامه فرانسوی «لو فیگارو»، دیروز (جمعه) در فرمانی به امضای «میخائیل میشوستین» نخست وزیر روسیه اعلام شد که دولت پیشنهاد وزیر امور خارجه مبنی بر خروج فدراسیون روسیه از سازمان جهانی گردشگری را می‌پذیرد.

پیشتر این سازمان بین‌المللی در ۲۷ آوریل (۷ اردیبهشت)، اقدام نظامی روسیه علیه اوکراین و به راه انداختن جنگ در این کشور را مغایر با «ارزش‌های» این نهاد خوانده و عضویت مسکو را به حالت تعلیق درآورده بود.

سازمان جهانی گردشگری با هدف ترویج و توسعه گردشگری در سال ۱۹۷۶ تشکیل شد و مقر آن در مادرید است. خروج روسیه از این نهاد در حالی صورت می گیرد که این کشور پیشتر نیز شورای حقوق بشر سازمان ملل و نیز دادگاه حقوق بشر اروپا را ترک کرده است.

پیشتر عضویت مسکو که با تحریم‌های اقتصادی قابل توجه غرب مواجه شده است در این نهادها به حالت تعلیق درآمده بود.

ولادمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

با گذشت بیش از یکصد روز از آغاز جنگ در اوکراین، هر روز خبری تازه از تبعات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی این درگیری در رسانه‌ها منتشر می‌شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی