عزاداری محرم

جای برنامه‌های عزاداری و سینه‌زنی دو هیئت بزرگ و معروف یزدی (فهادان و بعثت) در عزاداری‌های امسال خالی‌ست ...گفته می‌شود یکی از شعرهای نوحه این هیئت‌ها که توسط شاعر تحسین شده در دیدارهای شاعران با رهبر انقلاب، سعید بیابانکی سروده شده به تایید نرسیده است.

به گزارش ایران پژواک از باران کویر، به دنبال مانع‌تراشی، اعمال ممیزی‌های سخت‌گیرانه و فله‌ای، و فشارهای برخی نهادهای خاص بر مداحان، هیئات و حسینیه‌ها، جای برنامه‌های عزاداری و سینه‌زنی دو هیئت بزرگ و معروف یزدی (فهادان و بعثت) در عزاداری‌های امسال خالی‌ست.

یکی از شهروندان یزدی در رشته توییتی نوشته: فشارهای برخی نهادهای خاص بر هیئت‌ها و حسینیه‌های یزد چنان شدت گرفته که نوحه‌ها را عوض می‌کنند و حتی کار به سانسور واژگان نوحه‌ها هم رسیده تا جایی که یکی از نوحه‌خوانان معروف نیز ممنوع‌الصدا شده است.

وی افزوده: بعضا در مواردی پس از حذف کلمه‌های نوحه، خودشان کلمه‌های بی‌ربط را بدون رعایت نکات شعری و تخصصی جایگزین می‌کنند و به هیئت می‌گویند همین را بخوان! و از حرکت برخی هیئت‌های بزرگ به بهانه تایید نشدن شعر، جلوگیری می‌شود!

گفته می‌شود یکی از شعرهای نوحه این هیئت‌ها که توسط شاعر تحسین شده در دیدارهای شاعران با رهبر انقلاب ، سعید بیابانکی سروده شده به تایید نرسیده !

جالب این که سعید بیابانکی؛ از شاعران معاصر، عضویت شورای سیاست‌گذاری جشنواره شعر فجر، دبیری هنری جشنواره ۱۳ سوره، عضویت در شورای عالی شعر صدا و سیما، و شورای‌عالی شعر وزارت فرهنگ و ارشاد را در کارنامه خود دارد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی