گمرک

مبادلات تجاری ایران و اتحادیه اروپا در نیمه نخست سال جاری میلادی ۳۴ درصد رشد کرد و به ۲ میلیارد و ۵۵۰ میلیون یورو رسید.

به گزارش ایران پژواک، جدیدترین آمار منتشر شده از سوی پایگاه خبری یورو استات نشان می‌دهد تجارت ایران و ۲۷ عضو اتحادیه اروپا در نیمه نخست سال جاری میلادی با رشد ۳۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به ۲ میلیارد و ۵۵۰ میلیون یورو رسیده است.

مبادلات تجاری ایران و اتحادیه اروپا در ماه‌های ژانویه تا ژوئن سال ۲۰۲۱ بالغ بر یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون یورو اعلام شده بود.

واردات اتحادیه اروپا از ایران در نیمه نخست ۲۰۲۲ با رشد ۳۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به ۵۵۰ میلیون یورو رسیده است. در ماه‌های ژانویه تا ژوئن سال قبل ۴۰۰ میلیون یورو کالا از ایران توسط کشورهای اروپایی وارد شده بود.

صادرات اتحادیه اروپا به ایران در نیمه نخست امسال نیز ۳۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته و به ۲ میلیارد یورو رسیده است. اتحادیه اروپا در نیمه نخست سال قبل ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون یورو کالا به ایران صادر کرده بود.

بر اساس آمارهای یورواستات آلمان بزرگ‌ترین شریک تجاری ایران در میان کشورهای اروپایی در نیمه نخست سال جاری میلادی بوده و بیش از یک‌سوم تجارت ایران با اروپا مربوط به این کشور بوده است.

مبادلات تجاری ایران و آلمان در نیمه نخست سال جاری میلادی ۶ درصد افزایش یافته و به ۹۵۰ میلیون یورو رسیده است. در مدت مشابه سال قبل تجارت ایران با آلمان ۸۹۲ میلیون یورو اعلام شده بود.

واردات آلمان از ایران در نیمه نخست امسال ۸ درصد افزایش یافته و به ۱۵۱ میلیون یورو رسیده است. آلمان در نیمه نخست سال قبل ۱۴۰ میلیون یورو کالا از ایران وارد کرده بود.

صادرات آلمان به ایران در نیمه نخست امسال نیز با رشد ۶ درصدی مواجه شده و از ۷۵۲ میلیون یورو در نیمه نخست سال قبل به ۷۹۹ میلیون یورو در مدت مشابه امسال رسیده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی