عکس

یکی از دردسرهای خودروهای گران‌قیمت و فوق کمیاب، حمل‌ونقل آن به مکان‌های مختلف است. هزینه‌های گزاف و ریسک این انتقال، به مشکلات این امر اضافه می‌کنند و جالب اینکه افرادی برای ارائه چنین سرویس‌های حمل‌ونقلی پیدا می‌شوند!

به گزارش ایران‌پژواک، یکی از بزرگ‌ترین معضلات و دردسرهای خودروهای بسیار گران‌قیمت و فوق کمیاب، حمل‌ونقل آن به مکان‌های مختلف است و هزینه‌های گزاف و ریسک این انتقال، به مشکلات این امر اضافه می‌کنند. صدالبته که این هزینه‌ها برای مالکان خودروهای میلیون دلاری بسیار اندک به نظر می‌رسد. در این بین، افرادی هستند که چنین سرویس حمل‌ونقلی را ارائه دهند.

Ameerh Naran که در زیمبابوه و در خانواده‌ای از کفاشان هندی به دنیا آمد و بزرگ شد، پس از کسب درآمد میلیونی در هوانوردی خصوصی (هواپیماهای او توسط افراد مشهور و سیاستمداران نیز استفاده شده است)، اکنون فعالیت ویژه‌ای در زمینهٔ حمل‌ونقل خودروها دارد. او همچنین مالک چندین خودروی باارزش مانند پورشه کررا GT دو میلیون دلاری است.

بازار پرسود جابه‌جا کردن خودروهای میلیون دلاری

دفاتر شرکت وی که ویمانا پرایوت جت نام دارد، در لس‌آنجلس و نیویورک مستقر است. ناران که یکی از هزاران مالک خودروهای ثروتمند است، به خرید بلیت هواپیما برای خودروهای خود فکر نمی‌کند و از خدمات تخصصی حمل‌ونقل، به‌ویژه خطوط هوایی مستقر در خاورمیانه، استفاده می‌کند. اکوسیستمی از متخصصان حمل‌ونقل خودرو برای همکاری با خطوط هوایی و دفاتر افراد فوق ثروتمند تکامل یافته است تا وسایل نقلیه موردعلاقه آن‌ها به شکلی جادویی در سراسر جهان انتقال یابند.

به گفته ناران، فصل تابستان به شکل سنتی، شلوغ‌ترین فصل سال برای ارائه این خدمات است، چرا که ثروتمندترین ساکنان کشورهای خلیج‌فارس خود را برای سفر به آب‌وهوای خنک (ییلاق تابستانی) آماده می‌کنند. آخرین باری که ناران با پورشه خود از دبی به لندن پرواز کرد، حدود ۳۶ هزار دلار (معادل ۲ میلیارد و ۱۲۵ میلیون تومان) خرج کرد! این مقدار کمی بیشتر از قیمت یک فولکس‌واگن گلف کاملاً جدید است!

ناران می‌گوید که من مشتریانی دارم که بسیار ثروتمندند و نسبت به من حساسیت کمتری روی قیمت دارند و نمی‌خواهند ماشین‌های خود را در خطوط هوایی تجاری بگذارند، در این صورت آن‌ها هواپیمایی باری از ما اجاره می‌کنند که هزینه آن میلیون دلاری است!

افراد فوق‌ثروتمند معمولاً هنگام سفر به مکان‌های مختلف، ناوگان کامل خودروها و دیگر وسایل نقلیه‌شان مانند موتورسیکلت‌ها ‌را همراه می‌برند و در هواپیماهای باری اجاره‌ای آن‌ها را بار می‌کنند. کامیون‌های سرپوشیده برای تکمیل سفر به آدرس یا گاراژ مشتریان استفاده می‌شود. مالکان از این موضوع که رانندگان، خودروهایشان را آسیب‌دیده به آن‌ها تحویل دهند، بسیار ابراز نگرانی می‌کنند.

به گفته ناران، ثروتمندترین مشتریانش اقدامات فوق‌العاده عجیبی انجام می‌دهند. برای مثال، اخیراً یکی از مشتریانش به این دلیل که تلویزیون سامسونگ او از در جت خودش داخل نمی‌شود، یک فروند هواپیمای باری را کرایه کرد! ناران می‌گوید: مشتری‌ای دارم که یک دستگاه نیسان پاترول ۴×۴ را با هواپیما جابه‌جا می‌کند. من نمی‌توانم تصور کنم که این خودرو چیز باارزشی باشد، اما او آن را دوست دارد و برایش هزینه‌های گزافی می‌کند.

بازار پرسود جابه‌جا کردن خودروهای میلیون دلاری

دن هالوورث، مالک شرکت Dan Car Logistics حدود ۱۵ سال پیش در شرکت باربری عمویش در منچستر انگلستان، حمل‌ونقل اتومبیل را آغاز کرد. به گفته هالوورث، در آن زمان عمده کسب‌وکارش در تابستان بود تا ماشین‌ها را از خاورمیانه به لندن بیاورد. روزنامه‌ها مملو از گزارش غوغای ابرخودروهایی بودند که در اطراف پایتخت بریتانیا زیر پای شاهزادگان قطری بودند و به محدودیت‌های سرعت یا جریمه‌های پارکینگی که در خارج از فروشگاه‌های لوکس دریافت می‌کردند، اهمیتی نمی‌دادند.

هالوورث گفت که می‌تواند خودرویی را بین دبی و لندن با قیمتی حدود ۱۳ هزار دلار در خطوط هوایی ارزان‌تر بفرستد. هالوورث اکنون سالانه بیش از ۱۰۰ وسیله نقلیه را به‌صورت هوایی و هزاران وسیله نقلیه دیگر را از طریق جاده ارسال می‌کند. به گفته هالوورث، گاهی اوقات پیشنهادهای عجیبی مانند حمل اسب و شتر نیز به او داده می‌شود!

بازار پرسود جابه‌جا کردن خودروهای میلیون دلاری

مشتریان او هنوز هم عمدتاً در خاورمیانه هستند و شامل خانواده‌های سلطنتی می‌شوند. او اخیراً یک مرسدس بنز خاص را به قیمت ۲۵ هزار دلار به لس‌آنجلس و یک نسخه سفارشی بوگاتی شیرون هرمس ادیشن ۱۵ میلیون دلاری را برای شاهزاده قطری به ماربلای اسپانیا منتقل کرده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی