اقتصاد دیجیتال

به گفته رئیس هیات مدیره گروه دیجی کالا، ورود همراه اول به جمع سهام‌داران گروه دیجی‌کالا، یک همکاری مهم در جهت هم‌افزایی ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های موجود و توسعه اکوسیستم اقتصاد دیجیتال ایران است.

به گزارش ایران پژواک، حمید محمدی در شبکه ایکس نوشت:

برای دیجی‌کالا و برای رشد اکوسیستم استارتاپی ایران

‏در چند ماه گذشته، پیشنهادهایی برای سرمایه‌گذاری در گروه دیجی‌کالا داشتیم. نهایتاً به خاطر پتانسیل‌ها و امکان هم‌افزایی بیشتر، با شرکت سرمایه‌گذاری حرکت اول (بازوی سرمایه‌گذاری جسورانه همراه اول) به توافق رسیدیم.

‏میزان سرمایه‌گذاری چقدر است؟

‏طبق توافق صورت گرفته گروه همراه اول با رهبری شرکت سرمایه‌گذاری حرکت اول ۴۰٪ سهام دیجی‌کالا که کل سهام «شرکت سرمایه‌گذاری سرآوا پارس» به اضافه قسمتی از سهامِ سهام‌داران داخلی دیگر را شامل می‌شود، در اختیار می‌گیرد. ارزش‌گذاری دیجی‌کالا در این سرمایه‌گذاری ۳۰هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

‏آیا تیم مدیریتی دیجی‌کالا تغییر می‌کند؟

خیر! ‏مثل گذشته، من و سعید همچنان با ۲۲ درصد سهام، از سهامداران اصلی شرکت باقی خواهیم ماند و ۲ عضو از ۵ عضو هیئت‌مدیره دیجی‌کالا را در اختیار خواهیم داشت.
‏طی این توافق، بنیان‌گذاران و تیم رهبری دیجی‌کالا همچنان مدیریت اجرایی و راهبری شرکت، تدوین استراتژی کسب‌وکار و انتخاب مدیران ارشد را بر عهده خواهند داشت.
‏همچنین بعد از این سرمایه‌گذاری جدید، کماکان هیچ سهام‌داری کنترل اکثریت سهام شرکت را در اختیار ندارد.

‏قدردانی از سرآوا بابت ۱۲ سال همکاری و اعتماد

سرآوا که با سرمایه‌گذاری جسورانۀ خود در دیجی‌کالا از ۱۲ سال پیش همراه ما بود و در این سال‌ها مسیر موفق و پرفراز و نشیبی را با هم طی کردیم، از ترکیب سهام‌داری دیجی‌کالا خارج می‌شود و این بزرگترین بازگشت سرمایه موفق یک سرمایه‌گذاری VC در حوزه نوآوری و اقتصاد دیجیتال ایران است.

‏سرآغاز یک همکاری جدید

‏ورود همراه اول به جمع سهام‌داران گروه دیجی‌کالا، یک همکاری مهم در جهت هم‌افزایی ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های موجود و توسعه اکوسیستم اقتصاد دیجیتال ایران است. قبل از این هم حرکت اول، بازوی سرمایه‌گذاری جسورانه همراه اول در فلای‌تودی، گروه آچاره، میاره، همراه ‌مکانیک، جاجیگا و... سرمایه‌گذاری‌های موفقی کرده و توافق جدید احتمالا بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری انجام شده در حوزه اقتصاد دیجیتال کشور است.

به امید توسعه اقتصاد دیجیتال ایران

‏امیدوارم بعد از این همکاری و سرمایه‌گذاری، در اقتصاد دیجیتال ایران شاهد خلق و توسعه سرویس‌های جدید باشیم و در اکوسیستم استارتاپی کشور سرمایه‌گذاری‌های بیشتری را ببینیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی