• ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۸
  • کد خبر: 40636
فری

خودروساز چینی وویا با شاسی‌بلند پر آپشن خود به نام فری (Free)، در بیست و چهارمین نمایشگاه خودروی مشهد به نمایش درآمد.

به گزارش ایران‌پژواک، در حاشیه نمایشگاه خودروی مشهد، سروش موتور از شاسی‌بلند برقی وویا فری (Free) برای نخستین‌بار رونمایی کرد. این خودرو جزو برجسته‌ترین محصولات حاضر در این نمایشگاه محسوب می‌شود. وویا یک برند جدید تحت برند دانگ‌فنگ موتور است که در سال ۲۰۱۸ تأسیس شد و اولین مدل آن همین شاسی‌بلند فری بود که در کارخانه ووهان مونتاژ شد. امروزه وویا خودروهای خود را در چین و خارج از آن می‌فروشد. سبد محصولات این شرکت شامل سه مدل است: کراس اوور فری، مینی ون Dream و سدان Passion. سروش دیزل قرار است هر سه مدل این شرکت را به بازار ایران بیاورد.

طراحی جذاب و لوکس وویا فری، توجه هرکسی را به خود جلب می‌کند. خطوط بدنه و عناصر به کار رفته در خودرو مخاطب را به یاد خودروهایی مانند ولوو و پورشه می‌اندازند. در نمای جلویی، ترکیب خوبی از خطوط افقی و عمودی ارائه شده و ظاهری تهاجمی را نشان می‌دهند. طراحی جلوپنجره و هماهنگی چراغ‌ها با این بخش در نوع خود جالب و زیبا هستند.

 شاسی‌بلند پر آپشن وویا به ایران می‌آید(+عکس)

در نمای کناری با طراحی ملایم و روان بدنه مواجه هستیم. طراحی ستون معلق که به شکل جالبی با شیشه عقب ادغام شده و همچنین رینگ‌های ۵ پره، در این بخش خودنمایی بسیاری می‌کنند. نمای عقب وویا فری همان جذابیت سایر بخش‌ها را ادامه می‌دهد؛ چراغ‌ متصل با گرافیک زیبای Y شکل، ما را به یاد محصولات پورشه می‌اندازد. سایر قسمت‌ها در این بخش به شکل ساده و خوبی طراحی شده‌اند.

 شاسی‌بلند پر آپشن وویا به ایران می‌آید(+عکس)

کابین وویا فری، انبوهی از امکانات و فناوری‌ها را به مخاطب نشان‌ می‌دهند؛ طبیعتا قبل از ورود به کابین خودرو، باید انتظار استفاده از طراحی بی‌روح و حضور چندین نمایشگر را داشته باشیم، اما این خودروساز چینی تصمیم گرفته تا با طراحی یک داشبورد متحرک، چیز جذاب‌تری را به این بخش تزریق کند. هنگامی که خودرو را روشن می‌کنید، بخش بالایی داشبورد که شامل سه نمایشگر بزرگ است، به‌طور کلی بالا می‌آید و بخش بیشتری از نمایشگرها را نشان می‌دهد. سبک طراحی فرمان و نورپردازی داخلی، در کنار استفاده از متریال با کیفیت و خوش ساخت، از جمله ویژگی‌های این بخش از وویا فری هستند.

 شاسی‌بلند پر آپشن وویا به ایران می‌آید(+عکس)

امکانات شاخص این خودرو شامل سقف پانورامیک، صندوق برقی با حسگر حرکتی پا، دستگیره های مخفی شونده، صندلی‌های جلو مجهز به تنظیم برقی ۱۲ حالته و گرم‌کن و سردکن و ماساژور، دوربین ۳۶۰ درجه، دوربین ثبت وقایع و داخل کابین، کیسه هوای جلو و جانبی و پرده‌ای، کروز کنترل تطبیقی، رادار نقطه کور، رادار موج میلی متری، رادار اولتراسونیک، رادار حفظ حرکت میان خطوط، رادار خروج از خط، رادار تغییر لاین، سیستم هشدار برخورد از عقب، سیستم ترمز اضطراری، سیستم ترمز کمکی، سیستم کنترل کشش و پایداری، اتوپارک و سیستم بازیابی انرژی و غیره هستند.

قوای محرکه وویا فری، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد؛ این خودرو دارای دو موتور برقی و بنزینی بوده که موتور بنزینی در واقع نقش ژنراتور را بازی می‌کند. موتورهای برقی موجود در این خودرو به‌ترتیب ۱۶۰ اسب‌بخار قدرت و ۳۱۰ نیوتون‌متر گشتاور (جلو) و ۲۰۰ اسب‌بخار قدرت و ۴۱۰ نیوتون‌متر گشتاور (عقب) تولید می‌کنند. با در نظر گرفتن موتور بنزینی، خروجی این مجموعه به ۴۸۳ اسب‌بخار قدرت و ۷۲۰ نیوتون‌متر گشتاور می‌رسد. این اعداد و ارقام منجر به ثبت شتاب صفر تا صد ۴٫۸ ثانیه‌ای می‌شود که در نوع خود فوق‌العاده جذاب است. تعلیق عقب این خودرو از نوع مولتی لینک بوده و برای اولین‌بار در یک خودروی چینی، شاهد استفاده از سیستم تعلیق بادی هستیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی