• ۷ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۸
  • کد خبر: 40746
دوچرخه

یک مطالعه جدید در مقیاس کوچک نشان می دهد که ورزش استقامتی سنگین می تواند باعث کاهش سطح چربی بدن بدون کم کردن وزن شود.

به گزارش ایران‌پژواک، گروهی متشکل از یازده مرد میانسال که ۱۱۴۰ کیلومتر را در ۷ روز دوچرخه سواری کردند، تنها حدود ۱ درصد از وزن خود را از دست دادند، زیرا به اندازه کافی غذا خوردند و نوشیدند تا کالری سوزی را جبران کنند.

اما آنها بیش از ۹ درصد از کل چربی بدن خود را از دست دادند، از جمله کاهش تقریباً ۱۵ درصدی در سطح چربی احشایی خطرناکی که اندام های حیاتی آنها را درگیر کرده است.

دوچرخه سواران همچنین بیش از ۲۰ درصد کاهش کلسترول کل و نزدیک به ۴۰ درصد کاهش در سطح تری گلیسیرید و همچنین کاهش قابل توجهی در فشار خون را تجربه کردند.

تیم تحقیق به سرپرستی یکی از نویسندگان ارشد «ژان پیر دسپر»، استاد حرکت شناسی دانشگاه لاوال در فرانسه، نتیجه گرفت که نتایج از اهمیت ترویج یک سبک زندگی فعال بدنی به جای محدودیت کالری در پیشگیری از چاقی حمایت می کند.

برای این مطالعه، محققان ۱۱ دوچرخه سوار مرد ۵۰ تا ۶۶ ساله را انتخاب کردند که می توانستند سرعت متوسطی نزدیک به ۳۰ کیلومتر در ساعت را در مسافت های طولانی حفظ کنند.

از مردان خواسته شد که به اندازه کافی برای حفظ وزن بدن خود غذا بخورند و دسترسی نامحدودی به صبحانه و ناهار بوفه و همچنین یک شام و میان وعده در جعبه در خانه داشتند.

قبل از سواری، دوچرخه سواران دارای سطوح مشابهی از چربی احشایی در مقایسه با گروه کنترل مردان در محدوده سنی مشابه بودند. با این حال، دوچرخه سواران به طور قابل توجهی سطح چربی کبد و چربی شکم کمتری داشتند.

نتایج نشان می دهد که در طول یک هفته سواری، مردان کمی بیش از ۱ درصد عضله بدون چربی به دست آوردند، اما بیش از ۹ درصد از چربی بدن خود را از دست دادند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی