• ۲ آبان ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۲
  • کد خبر: 41104
طلا

به کفته فرزانی، کارشناس پولی و بانکی افزایش قیمت طلا در کشور از این جنبه بوده که رکوردشکنی اونس جهانی طلا را داشتیم که به دلیل کاهش پیاپی نرخ بهره توسط فدرال رزرو است که آثار جهانی دارد.

به گزارش ایران‌پژواک، این روزها در حالی قیمت طلا و سکه به شکل عجیبی در حال رکوردشکنی هستند که شیب افزایش قیمت دلار کمتر از این رکودشکنی هاست. با این حال برای افکار عمومی این سوال مطرح هست که دلایل این افزایش قیمت طلا و سکه چیست. بسیاری از کارشناسان معتقدند، افزایش قیمت طلا جهانی اولین و مهم ترین عامل است و بعد از آن هم رفتارهای هیجانی خریداران.

به گفته کارشناسان ریشه افزایش قیمت طلا جهانی هم به سیاست های اقتصادی آمریکا و از سوی دیگر تحولات سیاسی در جهان و منطقه غرب آسیا برمیگردد. هرچند پیش بینی از آینده اقتصاد در چنین شرایطی سخت است اما بسیاری از کارشناسان اقتصادی معتقدند که در صورت کاهش تنش‌های سیاسی جهان و منطقه، قیمت ها تعدیل می شوند و به کانال های قبلی بازمیگردند.

با افزایش نگرانی‌ها سرمایه گذاران به طلا پناه می‌برند

حجت الله فرزانی، کارشناس پولی و بانکی نیز در گفتگو با ایسنا معتقد است که افزایش قیمت طلا در کشور از این جنبه بوده که رکوردشکنی اونس جهانی طلا را داشتیم که به دلیل کاهش پیاپی نرخ بهره توسط فدرال رزرو است که آثار جهانی دارد.
وی ادامه داد: در کنار این‌ها افزایش ریسک‌ها را بابت جنگ روسیه و اوکراین، جنگ غزه و تنش‌های بین ایران و اسرائیل داشته‌ایم که باعث افزایش نگرانی‌ها شد.

فرزانی تصریح کرد: این افزایش نگرانی‌ها به این معناست که سرمایه گذاران به طلا پناه می‌برند و باعث ایجاد هیجاناتی در این بازار شده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی