تابلوهایی نادر از فریدا کالو و پیر سولاژ، هنرمندان مکزیکی و فرانسوی در حراج ساتبیز در نیویورک به فروش رفت.

به گزارش ایران پژواک به نقل از یورونیوز، رکورد فروش آثار هر دو نقاش در جریان حراج روز سه‌شنبه شکسته شد. تابلوی «دیگو و من» اثر فریدا کالو ۳۴ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار به فروش رسید. این تابلو یکی از نقاشی‌های فریدا کالو است که در آن چهره دیگو ریورا، شوهرش در آن دیده می‌شود.

رکورد قبلی فروش یکی از تابلوهای فریدا کالو در سال ۲۰۱۶ به قیمت هشت میلیون دلار به ثبت رسیده بود. بنا به اعلام حراج ساتبیز (Sotheby's) تابلوی «دیگو و من» از سوی مجموعه ادواردو کوستانتینی خریداری شد. این تاجر و مجموعه‌دار آرژانتینی بنیانگذار موزه هنرهای آمریکای لاتین در بوئنوس آیرس است.

از سوی دیگر تابلوی «دیگو و من» اکنون گران‌ترین اثر هنری آمریکای لاتین است که در حراج فروخته شده است. فریدا کالو که با نگاه مرموزش در خودنگاره‌ها یا سلف پرتره‌هایش شناخته می‌شود در سال ۱۹۵۴ میلادی در سن ۴۷ سالگی درگذشت. او یکی از نمادهای جنبش فمینیسم محسوب می‌شود.

تابلویی از پیر سولاژ نیز روز سه‌شنبه رکورد فروش آثار این هنرمند ۱۰۱ ساله را شکست. این تابلو که مربوط به دوره معروف به «دوران قرمز» کارنامه هنری پیر سولاژ است بیش از ۳۰ سال در یک مجموعه خصوصی نگهداری می‌شد.

این هنرمند فرانسوی تابلویی را که ۲۰ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار در حراج ساتبیز به فروش رفت در روز چهارم اوت سال ۱۹۶۱ کشید. پیر سولاژ که اکنون با تابلوهای سیاه رنگ خود شناخته می‌شود در سال ۲۰۱۴ از سوی فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهوری وقت فرانسه «بزرگترین هنرمند زنده جهان» توصیف شد.

رکورد قبلی فروش آثار پیر سولاژ در سال ۲۰۱۹ با فروش تابلویی از او به قیمت ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار یورو به ثبت رسیده بود.

یکی دیگر از آثاری که روز سه‌شنبه در حراج ساتبیز به فروش رفت تابلوی «گوشه‌ای از برکه نیلوفرهای آبی» اثر کلود مونه، نقاش امپرسیونیست فرانسوی بود.

این تابلو به قیمت ۵۰ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار به فروش رفت. رقمی که با رکورد قبلی فروش این تابلو در سال ۲۰۱۹ فاصله زیادی داشت. «گوشه‌ای از برکه نیلوفرهای آبی» دو سال پیش به قیمت ۱۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار به فروش رسیده بود.

http://www.iranpejvak.com/d/2021/11/18/0/25175.mp4

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی