دیوان لاهه صراحتاً به آمریکا اعلام کرده که تا رسیدگی به شکایت ایران حق ندارد کاری انجام دهد که در احکام احتمالی این دیوان تأثیر بگذارد و این به نوعی به عنوان قرار تأمین و موقت محسوب می‌شود.

به گزارش ایران پژواک، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیأت دولت، گفت: دولت علاوه بر تلاش‌هایی که در داخل کشور انجام می‌دهد، اقدامات حقوقی و بین‌المللی خود را نیز شروع کرده که شکایت حقوقی علیه آمریکا در دیوان دادگستری لاهه از آن جمله بشمار می‌رود چرا که  تحریم‌های آمریکا در تضاد با قطعنامه‌ها و تعهدات قبلی این کشور بشمار می‌رود و این حق ایران است که در مرجع بین‌المللی از آمریکا شکایت کند و دولت ایران این شکایت را در دیوان لاهه مطرح کرده است .

وی افزود: در چند روز گذشته اولین موفقیت در این شکایت به دست آمد و دیوان صراحتاً به آمریکا اعلام کرده که تا رسیدگی به شکایت ایران حق ندارد کاری انجام دهد که در احکام احتمالی این دیوان تأثیر بگذارد و این به نوعی به عنوان قرار تأمین و موقت محسوب می‌شود و این هشدار را به وزیر خارجه آمریکا صادر کرد که باید مراقب اعمال و برنامه‌های خود در این زمینه باشند و این هشداری به آمریکا از زبان بالاترین مرجع حقوقی دنیا و رئیس دیوان دادگستری لاهه است.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه در هر صحنه‌ای روبروی آمریکا ایستادگی می‌کنیم، گفت: شکایت به دیوان دادگستری لاهه صحنه حقوقی بود و در صحنه سیاسی هم این ایستادگی وجود دارد و اینکه امروز اکثریت قاطع کشورهای جهان، اقدامات آمریکا را نادرست، محکوم و یا حداقل از آن اظهار تأسف می‌کنند، نشانه‌هایی از این ایستادگی است. ما باید در همه زمینه‌ها در برابر توطئه‌های دشمنان ایستادگی کنیم.

برای مشاهده‌ی سخنرانی رییس جمهور فیلم را ملاحظه نمایید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی