• ۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۸
  • کد خبر: 26622
اوکراین

پس از گذشت یک ماه از اصابت اولین موشک بالستیک روسیه به فرودگاه بین المللی کی یف، کارزار روسیه با ضد حمله‌های اوکراین در چند جبهه مختل و از ریل خارج شده است.

به گزارش ایران پژواک به نقل از سی ان ان، از نظر عددی نیروهای روس برتری دارند اما در حال تقلا کردن علیه تجهیزات ضدتانک غربی هستند که امان آنها را بریده و پهپادهای ساخت ترکیه{بیرقدار} کابوس بزرگی برایشان شده است.

نیروی هوایی اوکراین به هزاران موشک استینگر آمریکایی مجهز شده و پدافند هوایی اوکراین معادله نظامی را تغییر داده‌اند.

پشتیبانی ضعیف لجستیکی، تاکتیک‌های مشکوک و شواهد فزاینده مبنی بر روحیه ضعیف در میان گردان‌های تاکتیکی روسی، به ارتش اوکراین این امکان را داده تا جلوی پیشروی روسیه در چند منطقه را گرفته و نبرد به سمت دشمن تغییر موضع پیدا کند.

تحلیل سی ان ان از تصاویر ماهواره‌ای، محتوای رسانه‌های اجتماعی  و بیانیه‌های رسمی هر دو طرف نشان می‌دهد درگیری وارد مرحله جدیدی از جنگ فرسایشی شده که در آن روس‌ها زمین بیشتری را از دست می‌دهند و حتی مشکلات تامین آنها را دچار رنج بیشتر کرده است.

نشانه‌های فنی حکایت از این دارد که ارتش روسیه به سوی پرتاب موشک، شلیک غیرمستقیم توچخانه و سامانه‌های موشکی چندگانه روی آورده تا ضعف خود را جبران کند.

در شمال و غرب کی یف، روس‌ها به جای اینکه دنبال پیشروی باشند، در حال ایجاد مواضع تدافعی بوده و مناطقی مانند ایرپن و ماکاریف را گلوله باران کرده تا تسلط نیروهای اوکراین را درهم بکوبند.

در دو هفته اخیر حملات موشکی روسیه افزایش یافته و از لویو در غرب تا ژتومیر در مرکز اوکراین و میکولایف در جنوب را در بر گرفته است، به این امید که روسیه بتواند در جنگ فرسایشی شکست نخورد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی