نانوایی

در حالی که نانوایی‌ها ترفندهای گوناگونی را برای فروش گران‏‌تر نان در دستور کار قرار داده‌اند و با افزودن کنجد و سبزی خشک و ... بهای بیشتری برای نان مطالبه می‌کنند، طرح فروش نان یارانه‌ای در دومین استان ایران اجرایی شد.

به گزارش ایران پژواک، طرح فروش نان یارانه‌ای در استان زنجان، به عنوان استان پایلوت اجرایی شد و حالا قزوین به عنوان دومین استان شاهد اجرای شیوه‎‌نامه‌ی جدید فروش نان است.

قرار است با رفع نقص این طرح، فروش نان با شیوه‌ی جدید در تمام کشور اجرایی گردد. در قالب این طرح مقرر است تمامی نانوایی‎‌ها به دستگاه کارتخوان مجهز شدند. در این راستا پیش بینی شده است که دستگاه‎‌های کارتخوان به نرم‎افزاری متصل باشند که به محض فروش نان ، یارانه نان از طرف دولت به حساب نانوا واریز می‌شود.

در قالب این طرح پیش‌بینی شده است خرید نان با پول نقد متوقف گردد و خرید تنها با کارت بانکی ممکن باشد . البته در مرحله ابتدایی اجرای طرح، کارت‌هایی برای نانوایان پیش‌بینی شده که در صورت پرداخت نقدی مشتری، بتوانند از آن کارت برای دریافت یارانه بهره ببرند. نمونه‌ی این کارت‌ها در جایگاه‌های سوختگیری و پمپ بنزین‌ها در دسترس است. طبق اعلام مقامات هیچ محدودیتی در خرید نان وجود ندارد.

فرماندار شهرستان قزوین در این خصوص گفته است: با اجرای این طرح محدودیتی برای خرید نان برای افراد وجود ندارد و قیمت نان هم هیچ تغییری نخواهد داشت.

عباس کاظمی در توضیح جزییات طرح جدید عرضه نان افزود: استفاده از کارتخوان‌های هوشمند در ۳۱۰ نانوایی شهر قزوین آغاز شد و بنا است در هفته جاری سایر نانوایی‌ها به ترتیب به این سیستم مجهز شوند.

فرماندار شهرستان قزوین ادامه داد: با استفاده از این طرح جلوی قاچاق گسترده و فروش خارج از شبکه آرد گرفته می‌شود؛ چرا که آرد به صورت آزاد به نانوا تحویل داده می‌شود و پس از آنکه به نان تبدیل شده و به فروش رسید به ازای هر تراکنش و بدون محدودیت یارانه آن به حساب نانوا واریز خواهد شد.

وی عنوان کرد: همچنین برای جلوگیری از کاهش وزن چانه نرم افزاری که طراحی شده نانوا باید به ازای سهمیه آردی که به او تعلق گرفته تعداد مشخصی نان تحویل دهد و در این صورت احتمال کاهش وزن چانه برای فروش بیشتر وجود ندارد.

این طرح ابتدا در استان زنجان به صورت پایلوت اجرا شد و قزوین دومین استانی است که طرح کارتخوان‌های هوشمند نانوایی در آن اجرا می‌شود.

طرح آزمایشی فروش کارتی نان که از نیمه اردیبهشت ماه در زنجان آغاز شده است.

بر اساس این طرح نانوایی‌ها به کارت‌خوان‌های هوشمند متصل شده‌اند و به ازای تعداد نان‌های فروخته شده یارانه نان به نانوا تعلق می‌گیرد. همچنین هیچ تغییری در حجم و قیمت نان خریداری شده توسط مردم صورت نگرفته و تنها خرید توسط کارت‌های بانکی صورت می‌گیرد.

استاندار زنجان نیز با بیان اینکه دستگاه‌های کارتخوان جدید در نانوایی‌ها به‌صورت P.O.S اندرویدی است، گفت: در دستگاه‌های کارتخوان قبلی، عدد وارد می‌شد اما در دستگاه‌های جدید، تصویر نان هم نمایش داده می‌شود و شهروندان تعداد نان مورد نیاز را وارد می‌کنند.

محسن افشارچی با تاکید بر اینکه مردم به هیچ وجه نگران اجرای طرح جدید عرضه نان نباشند، تصریح کرد: افزایش قیمت، سهمیه‌بندی و کارت اعتباری نخواهیم داشت و هیچ موضوعی تحت عنوان اعتبار و سهمیه‌بندی مطرح نیست.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی