پنجشیر

واشنگتن پست پس از ماه‌ها جنگ در پنجشیر افغانستان در گزارشی طالبان را متهم به تلاش برای پنهان نگه داشتن نبردها در این ولایت کرده‌ است.

به گزارش ایران پژواک، واشنگتن پست امروز-‌ چهارشنبه- با انتشار گزارشی وجود هزاران نیروی طالب در این‌ ولایت را نشان ‌دهنده جنگ دانسته که البته آنان وقوع هر نوع تحرکات نظامی در پنجشیر را رد می‌کنند.

این رسانه افزوده است: «مقام‌های طالبان صراحتا وجود هر گونه خشونت در این منطقه را رد می‌کنند، حال آن‌که هزاران نیروی این گروه در سراسر دره قابل مشاهده هستند.

واشنگتن پست گفته است که عملکرد «خشونت‌بار» طالبان در پنجشیر، این ادعا که حاکمیت‌شان صلح را به ارمغان آورده و جنگ‌جویان آنان قادر به تأمین امنیت هستند، خنثی می‌کند.

نصرالله ملک‌زاده، مدیر اطلاعات محلی طالبان در پنجشیر، گفته است: «این‌جا همه چیز خوب است. اصلاً درگیری وجود ندارد.»

در این گزارش به نقل از افراد حاضر در محل آمده است که حمله به مواضع طالبان یک اتفاق عادی است و ده‌ها نفر تاکنون کشته و برخی از غیرنظامیان به‌صورت گسترده زندانی شده‌اند.

در همین حال، در گزارش آمده است که طالبان دسترسی رسانه‌ها به دره پنجشیر را محدود کرده‌اند.

در ادامه آمده است که یکی از کسبه گفته است: «هیچ‌کس نمی‌داند که این‌جا چه اتفاقی افتاده و هیچ‌کس اجازه ندارد به این‌جا بیاید.» به گفته واشنگتن پست، این مغازه دار از حضور خبرنگاران این رسانه در ساحه حیرت‌زده شده است.

با این حال، طالبان به این رسانه اجازه پوشش رسانه‌ای پنجشیر را داده‌اند، در حالی که هیچ رسانه‌ داخلی به جز رسانه‌های وابسته به طالبان اجازه پوشش اخبار این ولایت از نزدیک را ندارد.

به گفته حاظران در پنجشیر به واشنگتن پست، درگیری‌ها از پایان ماه مبارک رمضان افزایش یافته است.

یکی از بزرگان قوم به شرط افشا نشدن نامش گفته است: «حملات وحشیانه‌تر شده زیرا تلفات در هر دو طرف افزایش یافته است.» او شاهد بوده است که جنگ‌جویان طالبان پس از متحمل شدن تلفات در یک حمله، تعدادی را اعدام کرده‌اند.

به گزارش این رسانه امریکایی، نیروهای طالبان را می‌توان در همه جای دره مشاهده کرد و تجهیزات نظامی پیشرفته در امتداد باغ‌ها و رودخانه‌ها قرار گرفته است.

دادمحمد بطار، فرمانده سابق قطعه سرخ طالبان در لغمان، اکنون یکی از رهبران ارشد نیروهای ویژه این گروه در پنجشیر است. او گفته است: «وضعیت این‌جا کاملاً خوب است. ما به گشت‌زنی می‌رویم، اما هیچ عملیاتی انجام نداده‌ایم. ما عمدتاً این‌جا هستیم تا روی پرونده‌های جنایی تمرکز کنیم.»

طالبان در مورد این‌ گزارش تاکنون چیزی نگفته‌اند.

این گزارش در حالی منتشر شده است که در پی نبردهای شدید بین طالبان و نیروهای جبهه مقاومت ملی، به دو طرف تلفات زیادی وارد شده ودر مواردی پس از این نبردها گزارش‌هایی از اعدام‌ و شکنجه غیرنظامیان توسط طالبان، منتشر می‌شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی