جنگ اوکراین

رئیس گروه واگنر از زلنسکی و نیروهای اوکراینی خواسته است تا از باخموت عقب نشینی کنند.

به گزارش ایران‌پژواک از الجزیره، سربازان روسی در آخرین مسیرهای دسترسی به شهر باخموت اوکراین که در محاصره قرار دارد، توپ باران خود را آغاز کرده و مسکو را به اولین پیروزی مهم خود نزدیک کرده اند.

رئیس گروه واگنر که در جبهه جنگ اوکراین برای روسیه می جنگد، گفته است که اطراف باخموت به ویرانه‌ای تبدیل شده و اکنون تقریباً به طور کامل محاصره شده است و تنها یک جاده هنوز برای سربازان اوکراینی باز است.

خبرگزاری رویترز نیز از گلوله باران شدید ارتش روسیه به مسیرهای منتهی به غرب باخموت خبر داد.

پیروزی در باخموت، با جمعیتی حدود ۷۰ هزار نفر قبل از جنگ برای روسیه بسیار تعیین کننده خواهد بود. الجزیره گزارش می دهد که این شهر اگرچه ارزش استراتژیک کمی دارد، اما خسارات عظیم طرفین جنگ در آنجا مسیر جنگ را تعیین کند.

یوگنی پریگوژین، رئیس نیروهای واگنر نیز اعلام کرده است که: «یگان‌های واگنر عملاً باخموت را محاصره کرده‌اند.» رئیس واگنر همچنین از ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین خواسته است تا دستور عقب نشینی از باخموت را برای نجات جان سربازانش بدهد.

در همین حال، کرملین به غرب نسبت به ارائه تسلیحات بیشتر به اوکراین هشدار داده است. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز جمعه در تلویزیون به شورای امنیت خود گفت که «اقدامات ضد تروریسم» را تشدید خواهد کرد که این پیام به معنای اقدامات بیشتر از سوی ارتش روسیه خواهد بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی