واگنر-یوگنی پریگوژین

وزارت دفاع انگلیس مدعی شد، یوگنی پریگوژین تلاش ولادیمیر پوتین را برای وادار کردن نظامیان گروه واگنر به امضای قرارداد رسمی با ارتش روسیه، رد کرده است.

به گزارش ایران‌پژواک از پایگاه خبری اینسایدر، وزارت دفاع انگلیس مدعی شد که یوگنی پریگوژین، بنیان‌گذار و رئیس گروه پیمانکار نظامی واگنر عضویت در ارتش روسیه را شرم‌آور دانسته و گفته است: هیچ یک از مبارزان واگنر حاضر نیستند دوباره در مسیر شرم قدم بگذارند. به همین دلیل آنها قراردادها را امضا نمی‌کنند.

اطلاعات ارتش انگلیس خاطرنشان کرد که وزارت دفاع روسیه در ۱۰ ژوئن اعلام کرد که «تشکیلات داوطلب» مانند گروه واگنر - یک سازمان پیمانکار نظامی که در کنار ارتش روسیه در اوکراین جنگیده است - باید با ارتش روسیه قراردادهای رسمی امضا کنند. پوتین این اقدام را اخیراً در تلویزیون تأیید کرد.

علی‌رغم همکاری دوشادوش واگنر با ارتش روسیه در خطوط مقدم در شرق اوکراین، این گروه همواره خود را در تضاد با ارتش عادی روسیه می‌دید. به‌عنوان‌مثال، هنگامی که نظامیان واگنر در نبرد باخموت متحمل خسارات سنگینی شدند، پریگوژین رهبران ارتش روسیه را مقصر دانست و آنها را متهم کرد که از ارسال پشتیبانی و مهمات برای جنگجویانش خودداری می‌کنند.

پریگوژین بارها به رهبری ارشد نظامی روسیه حمله کرده و مسکو را به دلیل تلاش‌های جنگی «متزلزل» و «عدم پیشرفت قابل‌توجه» در میدان نبرد مورد انتقاد قرار داده است. علاوه بر این، رئیس واگنر علناً روایت مسکو در مورد جنگ را زیر سؤال برده و بیشتر به شکست‌های ارتش روسیه در اوکراین پرداخته است.

کارشناسان جنگ، درگیری‌های داخلی را به ضرر عملکرد کلی روسیه در اوکراین توصیف کرده‌اند. تحلیل جنگ حاکی از آن است که فرماندهان غیرمتعارف روسی - مانند پریگوژین - نشان می‌دهند که قادرند رهبری نظامی مسکو را تحت‌فشار قرار دهند یا حتی عملیات‌ها را به خطر بیندازند.

وزارت دفاع انگلیس در گزارش پنج‌شنبه خود اضافه کرد که اگرچه پریگوژین به طور مشخص رهبری نظامی روسیه را مورد «انتقاد شدید» قرار داده، اما تا به امروز هنوز فرامین شخص ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه را زیر پا نگذاشته است. بااین‌حال، انگلیس مدعی است که با فرارسیدن مهلت امضای قرارداد رسمی سربازان مستقل با ارتش روسیه، احتمالاً شاهد یک «نقطه کلیدی» در این درگیری‌ها خواهیم بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی