روسیه

پلیس نظامی روسیه با همکاری دستگاه اطلاعاتی سوریه موفق شد شرکت خصوصی نظامی «واگنر» در این کشور را با یک عملیات گسترده دستگیری فرماندهان، عناصر و مسئولان سربازگیری این شرکت در استان‌های مختلف سوریه، تحت کنترل خود درآورد.

به گزارش ایران‌پژواک از شفقنا، «وائل علوان»، پژوهشگر مرکز «جسور» به العربی الجدید گفت: در ساعت ۲۲:۰۰ شامگاه جمعه ستونی از پلیس نظامی روسیه به همراه کاروانی از عناصر امنیتی سوریه به حرکت درآمده و نماینده شرکت واگنر و سه افسر که یکی سرهنگ و دو نفر سرگرد بوده را دستگیر کرده و به پایگاه حمیمیم در حومه استان لاذقیه منتقل کردند.

علوان افزود: در صبح روز شنبه هم پلیس نظامی روسیه و یگان‌های امنیتی سوریه در استان دیر الزور، دمشق و شهر السقیلبیه در حومه حماه وارد عمل شده و فرماندهان واگنر و مسئولان سربازگیری در این مناطق را دستگیر کردند.

وی اظهار داشت: پلیس نظامی روسیه در بعد از ظهر شنبه هم در استان السویدا اقدام به دستگیری «وسیم الدمشقی»، نماینده سربازگیری واگنر در این استان جنوبی سوریه کرد.

علوان ادامه داد: این دستگیری‌ها اقدامی «پیشدستانه» به شمار می‌رود حتی نماینده واگنر در سوریه تحت حبس خانگی قرار گرفته و اجازه نمی‌دهند وی با هیچکس دیدار کند و تاکنون هیچ اطلاعات بیشتری درباره روند تحقیقات وجود ندارد، فرماندهان واگنر و عناصر این گروه (روسی و سوری) که بازداشت شده‌اند همگی به پایگاه حمیمیم انتقال یافته‌اند.

وی با بیان اینکه فرماندهان و عناصر واگنر در پی شورش «ایگنی پریگوژین»، رهبر این گروه در روسیه و پیشروی به سمت مسکو هیچ تحرکی در سوریه نداشته‌اند، تصریح کرد: دیگر عناصر شرکت واگنر به همراه پلیس نظامی روسیه در سوریه وارد مقر اصلی این نیروها در پایگاه حمیمیم شده‌اند یعنی تحت نظارت مستقیم فرماندهی نیروهای روسیه در سوریه قرار دارند لذا عناصر واگنر هیچ توانی برای تحرک در سوریه همانند کشورهای افریقایی ندارند.

علوان تاکید کرد: عناصر سوری واگنر تعدادشان ۲۱ هزار نیرو است اما بخشی از این نیروها به افریقا منتقل شده‌اند اما با آغاز جنگ با اوکراین، واگنر نیروهای باتجربه‌تر را از کشورهای افریقایی برای نبرد به اوکراین انتقال داد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی