• ۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۳
  • کد خبر: 34128
اوکراین

وزارت کشور آلمان اعلام کرد که از زمان آغاز حمله روسیه به اوکراین، ده‌ها نفر که از آنها به عنوان "افراط گرا" نام برده شده از این کشور به مناطق جنگی دو کشور رفته‌اند.

به گزارش ایران‌پژواک از خبرگزاری آلمان (dpa)، مقام های امنیتی خروج ۶۱ نفر که با "افراط‌ گرایی یا جنایات با انگیزه سیاسی ارتباطی دارند" را ثبت کرده‌اند.

براساس این گزارش، درخصوص ۳۹ نفر، نشانه‌های عینی مبنی بر اینکه که "به قصد شرکت در عملیات‌ جنگی" از کشور خارج شده‌اند، وجود داشته است که از این تعداد، ۲۷ نفر طرفدار روسیه و ۱۲ نفر طرفدار اوکراین بودند.

مقام های امنیتی آلمان در رابطه با اکثریت این گروه اطلاعات مشخصی داشتند که ثابت می کند در عملیات‌ جنگی شرکت کرده‌اند. این افراد شامل افراط‌گرایان هر دو جناح راست و چپ هستند.

براساس اعلام وزارت کشور آلمان، تفکیک اعضای این گروه‌های خاص به دلیل کمبود اطلاعات امکان پذیر نیست.

سخنگوی وزارت دادگستری آلمان نیز به روزنامه «دی ولت» گفت: به طور کلی، شرکت در عملیات‌ جنگی در اوکراین قابل مجازات نیست.

وی تصریح کرد: این امر (مستحق مجازات نبودن شرکت در جنگ) "تا زمانی است که اقداماتی همچون سربازان مزدور انجام نمی‌دهند، بلکه به عنوان اعضای نیروهای مسلح عادی یا نیروهای داوطلب و شبه‌نظامیان عمل می‌کنند". با این حال، این موضوع آنها را از انجام تحقیقات در رابطه با جنایات جنگی احتمالی مصون نمی‌کند.

رودریش کیزوتر (Roderich Kiesewetter) کارشناس سیاست خارجی حزب اتحادیه دموکرات مسیحی (CDU) از خودداری دادستان‌ها در زمینه مجازات این افراد انتقاد کرد.

وی اظهار داشت: افراد یا افراط‌گرایانی که داوطلبانه به نیروهای مسلح روسیه یا گروه‌های تروریستی می‌پیوندند تا در حمله به اوکراین مشارکت کنند، باید پس از بازگشت به آلمان تحت پیگرد قانونی قرار گیرند.

کیزوتر ادامه داد: باید فرض را بر این گرفت که این جنگجویان "به طور هدفمند در جنایات جنگی و نقض حقوق بشر مشارکت داشته اند".

در ادامه حمایت های آلمان از اوکراین در جنگ با روسیه، شرکت تسلیحاتی راین متال (Rheinmetall) آلمان اعلام کرده که قصد دارد ۳۰۰ هزار گلوله برای پدافند ضدهوایی خودکششی گپارد تولید کرده و نخستین محموله از این مهمات شامل ۴۰ هزار گلوله را تا پایان سال ۲۰۲۳ به اوکراین ارسال کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی