اوکراین

اوکراین در نهایت مجبور شد تا آخرین تیپ بزرگ ستاد کل ارتشش را که به صورت ذخیره نگه داشته بود، وارد میدان جنگ کند. این امر پس از آن صورت می‌گیرد که ضد حمله اوکراین راه به جایی نبرده است.

به گزارش ایران‌پژواک از مجله فوربس، تیپ ۸۲ هوابرد اوکراین که از ۲۰۰۰ نیرو و خودروهای جنگی "ماردر" و "استرایکر" و همچنین تانک‌های "چلنجر ۲" تشکیل می‌شود، طی چند روز گذشته پیرامون "روبوتین" در منطقه زاپوریژیا مستقر شده است.

این استقرار همزمان خبر خوب و بدی برای ضد حمله اوکراین است که از چهارم ژوئن با یک سری حملات هماهنگ در سراسر جنوب و شرق اوکراین آغاز شده است.

تیپ ۸۲ و تیپ ۴۶ آخرین یگان‌های بزرگی هستند که ستاد کل ارتش اوکراین آنها را به صورت ذخیره نگه داشته بود. در نهایت اوکراینی‌ها با اعزام این یگان‌ها به ضد حمله می‌توانند به طرز قابل توجهی قدرت جنگی خود را در امتداد یکی از اصلی‌ترین محورهای ضدحمله تقویت کنند؛ محوری که ۵۰ مایل از روبوتین که تحت کنترل روسیه است تا ملیتوپول در شمال ساحل دریای سیاه امتداد دارد.

با این حال استقرار این یگان‌ها به این معنی است که دیگر هیچ جایگزینی برای آنها وجود ندارد. هنگامی که تیپ‌های ۴۶ و ۸۲ برای استراحت و تعمیرات به عقب بازگردند، ممکن است هیچ تیپ جدیدی با قدرتی مشابه این دو تیپ جای خالی آنها را پر نکند. همین امر موجب خواهد شد که ضد حمله شتاب خود را از دست بدهد.

این نه یک مشکل جدید و نه یک مشکل منحصر بفرد برای محور روبوتین است. تفنگداران ویژه اوکراین که تلاش‌های خود را در امتداد رودخانه "موکری یالی" متمرکز کرده‌اند، تمامی چهار تیپ خط مقدم خود را همزمان در این منطقه مستقر کرده‌اند.

اگر روس‌ها در روبوتین بتوانند کنترل خود بر منطقه را حفظ کنند و در برابر ضد حمله‌های اوکراین تاب بیاورند، احتمالا در موضعی قرار خواهند گرفت که بتوانند زمانی که این یگان‌ها بدون جایگزین اوکراین خط مقدم را ترک و برای استراحت عقب‌نشینی کردند، مجددا به آنها حمله کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی