• ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۹
  • کد خبر: 36086
کارگران

نماینده کارگران در شورای عالی کار از تشکیل قرارگاه مسکن ملی و استانی با هدف صاحبخانه کردن کارگران خبر داد و گفت: بررسی پیشنهاد منطقه ای شدن دستمزد کارگران به دلیل عدم حضور دستگاه پیشنهاد دهنده از دستور کار شورای عالی کار خارج شد.

به گزارش ایران‌پژواک، هادی ابوی با تشریح جزییات نشست شورای عالی کار گفت: هدف این قرارگاه صاحبخانه کردن کارگران با بررسی شیوه های مختلف است که دامنه اش گسترده است و از مصالح ساختمانی گرفته تا مسایل فنی پروژه ها و تامین زمین را شامل می شود.

وی افزود: در نشست شورای عالی کار، مهدی مسکنی, معاون تعاون وزیر تعاون، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و معاون وزارت صمت حضور داشتند ولی معاون مسکن وزارت راه نیامده بود که قرار بر این شد با همکاری وزارت راه و شهرسازی قرارگاه مسکن در سطح ملی و استانی تشکیل شود زیرا برخی از موارد لازم است در شورای عالی مسکن مطرح شود.

ابوی ابراز امیدواری کرد: با تشکیل قرارگاه مسکن، فاصله بین درآمد کارگران و میزان هزینه هایشان به تدریج و در یک فاصله زمانی کوتاه کاهش یابد و این شکاف پر شود.

نماینده کارگران در شورای عالی کار افزود: وقتی قرارگاه مسکن تشکیل شود، تصمیمات در حوزه مسکن کارگری اتخاذ و راهکارها بررسی می شود. درحال حاضر حتی یک نسخه واحد برای جامعه کارگری نمی توانیم بپیچیم زیرا کارگر صنفی با کارگر صنعتی تفاوت دارد اما با تشکیل قرارگاه مسکن می توان از ظرفیت تسهیلات بانکی استفاده کرد یا کارفرمایان در بحث سرمایه گذاری و امتیازات بانکی به کمک بیایند لذا تشکیل این قرارگاه خصوصا در بحث مسایل مربوط به زمین و مصالح ساختمانی بسیار کارساز خواهد بود.
ابوی در عین حال حضور مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی در جلسه را به دلیل رفع دغدغه های کارگران در خصوص هزینه های درمان عنوان کرد و گفت: اگر خدمات بیشتری در بحث درمان تامین اجتماعی به کارگران ارائه شود در کاهش هزینه های دارو و درمان آنها موثر خواهد بود.

وی تاکید کرد: اگر وام های کوتاه مدت سرمایه در گردش به کارگران ارائه شود در تقویت معیشت آنها موثر خواهد بود.

نماینده کارگران در شورای عالی کار درباره تشکیل کارگروه دستمزد نیز گفت: کارگروه دستمزد با هدف بررسی ابعاد مزد کارگران همه ساله در سه ماهه آخر سال فعال می شود. موضوع دستمزد کارگران از طریق فعالیت کمیته دستمزد شورای عالی کار به جریان می‌افتد و ما تلاش می‌کنیم با میزان حقوقی که برای جامعه کارگری مشخص شده زندگی کارگر را عزتمندانه‌تر کنیم به نحوی که اگر کارگر فرضا هشت میلیون تومان حقوق می گیرد بتواند اجاره خانه اش را بدهد و بخشی از فاصله و شکافی که بین دریافتی کارگر و خط معیشت است، جبران شود.

ابوی در پایان درباره طرح پیشنهاد مزد منطقه ای در نشست شورای عالی کار گفت: بحث منطقه ای شدن دستمزد کارگران که در جلسه قبل مطرح شده بود به دلیل عدم حضور وزیر اقتصاد به عنوان دستگاه پیشنهاد دهنده از دستورکار خارج شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی