معلمان

بنا بر اعلام مشاور امور شاهد و ایثارگران وزیر آموزش و پرورش،‌ در حالی بعضا طی سال‌های گذشته ایثارگران سهمیه بالغ بر ۴۲ درصدی برای جذب در آموزش و پرورش داشته‌اند که امسال این سهمیه حدود ۲۵ درصد بوده که علت این امر نبود متقاضی در برخی کد رشته‌محل‌هاست.

به گزارش ایران‌پژواک، زهرا مظفر با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش در حوزه ایثارگران اقدامات خاص و ویژه‌ای را انجام می‌دهد، اظهار کرد: آموزش و پرورش تنها دستگاهی است که به دلیل آمار بالای جمعیت دانش آموزی و استخدامی ظرفیت ویژه‌ای برای جذب و استخدام در حوزه ایثارگران دارد، به طوری که حتی شاید این ظرفیت را خود بنیاد شهید هم نداشته باشد.

وی با اشاره به اینکه وزارت آموزش و پرورش هر ساله حدود ۵۰ هزار استخدام از محل‌های مختلف اعم از دانشگاه فرهنگیان و آزمون استخدامی ماده ۲۸ دارد، توضیح داد: آموزش و پرورش این ظرفیت را دارد که بر اساس قانون حداقل ۳۰ درصد از آمار استخدامی خود را به حوزه ایثارگران اختصاص دهد و این ۳۰ درصد به طور حداقلی است و می‌توانیم بیشتر از این آمار را نیز جذب کنیم.

مشاور امور شاهد و ایثارگران وزیر آموزش و پرورش با اشاره به امکان جذب ایثارگران بیش از سهمیه ۳۰ درصد، یادآور شد: در سال ۱۴۰۱ـ ۱۴۰۰ بیش از ۴۲ درصد جذب در حوزه ایثارگران داشتیم. همچنین در حوزه تبدیل وضعیت نیز بر اساس بند «د» و بند «و» تبصره ۲۰ بودجه ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ وزارت آموزش و پرورش از جمله دستگاه‌های شاخص در حوزه تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگران بود که تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگران در آموزش و پرورش را انجام داد.

به گفته مظفر، مهر امسال ایثارگران برای جذب و استخدام در وزارت آموزش و پرورش تقریبا سهمیه‌ای نزدیک به ۲۵ درصد داشتند.

وی درباره چرایی کاهش سهمیه جذب ایثارگران در مهر امسال به نسبت سال‌های گذشته، تصریح کرد: دلیل کاهش آمار جذب ایثارگران در وزارت آموزش و پرورش طی مهر امسال و به نسبت سال‌های گذشته آن است که در بسیاری از کد رشته محل‌ها متقاضی وجود نداشت. اینگونه نبود که متقاضی وجود داشته باشد اما ما کسی را جذب نکرده باشیم. با این وجود ما در حال بررسی شرایط هستیم تا برای سال‌های آینده این مساله را بر طرف کنیم و بتوانیم جذب بیشتری از میان جامعه ایثارگران در وزارت آموزش و پرورش داشته باشیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی