مهاجرت پزشکان ایرانی

معاون درمان وزارت بهداشت، به تشریح دلایل آمار کادر درمان پرداخت.

به گزارش ایران‌پژواک، سعید کریمی، در گفت‌وگو با خانه ملت، آمار مهاجرت کادر درمان در فضای مجازی را غیر واقعی خواند و گفت: در حال حاضر تعرفه ویزیت پزشکان متخصص در بخش دولتی ۳۷ هزار تومان اما در کشوری مانند عمان ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است چگونه انتظار داریم با چنین اختلاف قیمتی انگیزه برای مهاجرت ایجاد نشود.

وی، توجه به معیشت کادر درمان را راهکاری فوری و مهم برای جلوگیری از مهاجرت کادر درمان دانست و افزود: مباحث معیشتی، امنیت شغلی، امید به آینده، وضعیت خانوادگی، مسائل شخصی و نگرش‌های افراد از جمله عوامل مؤثر در مهاجرت کادر درمان است.

کریمی گفت: مباحث معیشتی وابسته به تعرفه‌های پرستاری و پزشکی است و تفاوت فاحش قیمت خدمات در داخل و خارج از کشور انگیزه افراد را برای مهاجرت فراهم می‌کند.

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه پزشکان و پرستاران ایران بسیار حاذق، باتجربه، مجرب و بر لبه دانش هستند، ادامه داد: کادر درمان ما بسیار کاربلد هستند و کشورهای دیگر چون در جریان این موضوع هستند برای جذب آنها تلاش می‌کنند بنابراین نباید خودمان زمینه را برای مهاجرت آنها فراهم کنیم.

وی در مورد آمار مهاجرت کادر درمان، گفت: وزارت خارجه در جریان آمار کادر درمانی که ویزا گرفته اند و به کشور بازنگشته اند قرار دارد در این رابطه ممکن است افرادی به نظام پزشکی مراجعه کرده باشند و سابقه کار خوب و عدم وجود سو پیشینه را دریافت کرده باشند اما این موضوع دال بر مهاجرت آنها نیست و ممکن است پس از مدت زمان کوتاهی هم به کشور بازگردند.

کریمی با اشاره به آمار مهاجرت کادر درمان که در فضای مجازی منتشر شده است، افزود: کادر درمان مانند هر قشر دیگری مهاجرت می‌کنند اما شاهد بزرگ نمایی‌هایی در فضای مجازی در مورد مهاجرت آنها هستیم و عمده آماری که مطرح می‌شود بر اساس دریافت گواهی سو سابقه و سو پیشینه توسط کادر درمان است و این موضوع را معادل مهاجرت می‌گیرند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی