• ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۷
  • کد خبر: 36569
اوکراین

روزنامه وال استریت ژورنال نوشت، ارتش اوکراین به دلیل کمبود نیرو و نیاز مبرم، «افراد مسن و بیمار» را به خطوط مقدم اعزام می‌کند.

به گزارش ایران‌پژواک، اوکراین با چالش‌های بسیاری از جمله کمبود نیرو مواجه شده و در عین حال این کشور جنگ‌زده با مشکلات داخلی دیگری اعم از فساد و اوضاع آشفته سیاسی میان مقامات رسمی این کشور دست‌وپنجه نرم می‌کند.

یک سرباز ۴۷ ساله در گفت‌وگو با خبرنگار روزنامه وال استریت ژورنال می‌گوید: من به لحاظ جسمی دیگر قادر به مبارزه نیستم. من که دیگر ۲۰ ساله نیستم.

یک سرباز پیاده‌نظام باتجربه که در نزدیکی شهر آودیوکا مشغول به جنگ است، گفت: تعویض نیروها در ارتش اوکراین کیفیت پایینی دارد و رضایت‌بخش نیست. افراد جدید اغلب بین ۴۳ تا ۵۰ سال سن دارند و گاها از مشکلات جسمی رنج می‌برند.

به طور کلی کهنه‌سربازانی که از سال ۲۰۲۲ (آغاز عملیات نظامی روسیه) و بعضا از سال ۲۰۱۴ (اولین عملیات نظامی روسیه) مشغول جنگ و مبارزه بوده‌اند، در گفت‌وگو با این روزنامه آمریکایی نارضایتی خود را نسبت به ارتش اوکراین و کمبود نیروها بیان کرده‌اند و تاکید می‌کنند که وضعیت جسمانی آن‌ها دیگر مناسب شرایط حضور در جبهه نیست.

وال استریت ژورنال درحالی این گزارش را نوشته است که «رستم اومروف» وزیر دفاع اوکراین از تصمیم جدیدش برای بسیج مردان ۲۵ الی ۶۰ ساله اوکراینی که در خارج از کشور زندگی می‌کنند، خبر داده و گفته که این افراد برای استخدام در ارتش اوکراین باید خود را سریعا معرفی کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی