سعید کریمی

معاون درمان وزارت بهداشت، خواستار واقعی شدن تعرفه های پزشکی و اصلاح تعرفه های پرستاری شد.

به گزارش ایران‌پژواک، سعید کریمی گفت: در حال حاضر هزینه عمل جراحی کاتاراکت (آب مروارید) توسط استاد تمام یا دانشیار در بیمارستان دولتی ۳۲ K و هر K با ۲۲ هزار تومان محاسبه می‌شود. در واقع هزینه عمل حدود ۶۰۰ هزار تومان می‌شود اما بر اساس مصوبه شورای عالی حقوق و دستمزد تنها ۴۰ درصد از این مبلغ به پزشک داده می‌شود و با کسر مالیات تنها ۲۰۰ هزار تومان از این پول، آن هم ۷ ماه بعد نصیب پزشک می‌شود.

وی افزود: آیا با توجه به شرایط فعلی پرداخت این مبلغ منطقی است که یک استادیار یا استاد تمام پس از سال‌ها تحصیل با ۲۰۰ هزار تومان عمل چشم انجام می‌دهد و اگر بیمار دچار عارضه شود، باید حدود ۵۰۰ میلیون تومان دیه تنها برای یک چشم پرداخت کند. بنابراین در این رابطه درخواست داریم که تعرفه‌ها برای سال ۱۴۰۳ واقعی دیده شود.

کریمی با عنوان این مطلب که قرار شده کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به این موضوع ورود کند، ادامه داد: از سازمان برنامه و بودجه هم درخواست داریم که منابع مناسبی را برای تحقق این موضوع پیش بینی کند تا بتوان تعرفه‌های واقعی را در دستور کار قرار داد.

معاون درمان وزارت بهداشت تاکید کرد: اگر نسبت به واقعی شدن تعرفه‌ها بی توجهی شود نباید انتظار داشت که پزشک بخش دولتی با انگیزه به کار خود ادامه دهد.

کریمی همچنین به تعرفه‌های پرستاری اشاره کرد و افزود: تعرفه خدمات پرستاری هم همین طور بوده و بر اساس سرانه و وابسته به K است. امیداریم در سال آینده عقب ماندگی که حدود ۲۰ سال گذشته در تعرفه‌ها اتفاق افتاده با تعرفه گذاری مناسب توسط شورای عالی بیمه، سازمان برنامه و بودجه و هیأت وزیران جبران شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی