اوکراین

وزارت دفاع انگلیس در پی حملات گسترده مسکو علیه کی‌یف، از ارسال ۲۰۰ سامانه پدافند هوایی به اوکراین خبر داد.

به گزارش ایران‌پژواک از راشاتودی، به‌دنبال تازه‌ترین حملات موشکی و پهپادی روسیه علیه اوکراین، لندن اعلام کرد که ۲۰۰ سامانه پدافند هوایی برای کی‌یف ارسال خواهد کرد.

براساس اعلام وزارت دفاع انگلیس، سامانه‌های پدافندی «آسرام/ موشک هوابه‌هوای کوتاه‌برد پیشرفته» که لندن برای کی‌یف فراهم خواهد آورد، در ابتدا برای شلیک از طریق جنگنده‌های طوفان انگلیسی و اف-۳۵ آمریکایی طراحی شده بود اما لندن پارسال سامانه‌های پدافند هوایی را تولید کرد که می‌توان آنها را از زمین نیز پرتاب کرد و سربازان کی‌یف را برای کار با آنها آموزش داد.

اوکراین پنجشنبه هفته گذشته اعلام کرد که زیر گسترده‌ترین و شدیدترین آتش حملات پهپادی و موشکی روسیه قرار گرفته که از آغاز جنگ اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ بی‌سابقه بوده است. کی‌یف اعلام کرد که در این حمله گسترده، دست کم ۱۵۸ پرتابه را شناسایی کرده است و مدعی شد که ۲۷ پهپاد و ۸۷ موشک کروز را سرنگون کرده است. همچنین در پی این حمله، ۳۰ نفر کشته و ۱۶۰ تن زخمی شدند.

وزارت دفاع روسیه پیش‌تر اعلام کرده بود که نیروهای این کشور در روزهای اخیر، ۵۰ فقره «حمله گروهی» و یک رشته «حمله گسترده» علیه اوکراین تدارک دیده و زیرساخت‌های نظامی و مواضع نیروهای این کشور را با موفقیت هدف قرار داده‌اند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی