ترکیه

براساس داده‌های منتشر شده توسط سازمان آمار ترکیه (TÜİK) در سال ۲۰۲۳ میلادی، ۳۱ هزار و ۲۹ عروس خارجی و۶ هزار و ۳۴۵ داماد خارجی با اهالی ترکیه ازدواج کرده اند.

به گزارش ایران‌پژواک، از مجموع ۵۶۵ هزار و ۴۳۵ ازدواج ثبت‌شده در ترکیه در سال ۲۰۲۳، شهروندان ازبکستان انتخاب اول مردان ترکیه‌ای برای ازدواج بوده اند.

محبوبیت زنان اهل ازبکستان برای ترک‌ها از سال ۲۰۱۴ به بعد رشد چشمگیری داشته است و از ۵۶۰ مورد ازدواج در این سال به ۳ هزار و ۷۱۶ مورد ازدواج رسیده است. بر این اساس زنان ازبک بیشترین عروس‌های خارجی بوده اند که به عقد مردان ترک درآمدند.

پس از عروس‌های اهل ازبکستان، عروس‌های سوری که پیشتر و از سال ۲۰۱۵ انتخاب نخست مردان ترکیه ای بودند، در جایگاه دوم قرار گرفتند. تعداد این زنان سوری در سال ۲۰۲۳ به رقم سه هزار و ۵۱۹ نفر میرسد.

سپس زنان اهل آذربایجان، روسیه و آلمان به ترتیب با ۲ هزار و ۸۱۸، ۲ هزار و۳۳۹ و ۲ هزار و ۲۴۳ مورد در رتبه‌های بعدی ازدواج با مردان اهل ترکیه قرار گرفتند.

آمار ازدواج زنان ترک با شوهران خارجی

مردان خارجی با تابعیت آلمان در سال ۲۰۲۳ مانند همه‌ سال‌های گذشته از سال ۲۰۰۹ بیشترین تعداد مردان خارجی بودند که به عقد زنان اهل ترکیه درآمدند.

تعداد آلمانی‌ها در این سال به رقم هزار و ۳۸۷ نفر رسید. پس از آن مردان اهل سوریه (۱۲۱۹ نفر)، اتریشی‌ها (۳۲۶)، افغانستانی‌ها (۳۱۶) و در آخر مردانی از آذربایجان (۲۵۴) با زنان ترکیه ازدواج کردند.

ایرانی‌ها در چه جایگاهی قرار دارند؟

بر اساس این آمار منتشره، مردان ایرانی ۳.۵ درصد از مجموع کل دامادهای خارجی را در ترکیه شامل شده‌اند. در این میان زنان ایرانی در فهرست ده کشور خارجی نخست قرار ندارند.

این داده‌ها همچنین نشان داد که میانگین سنی عروس‌های خارجی ۲۸.۵ سال بوده است که نشان دهنده جمعیت نسبتا جوان آن‌ها است. علاوه بر این، ماه‌های ژوئیه، اوت و سپتامبر به عنوان زمان‌های اوج ازدواج با عروس های خارجی برجسته بوده است.

از نظر جغرافیایی نیز شهرهای استانبول، آنتالیا و ازمیر شاهد بیشترین تعداد مراسم عروسی با خارجی‌ها بوده‌اند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی