• ۱۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۸
  • کد خبر: 38110
نقره

طی سال‌های اخیر افزایش قیمت طلا بخشی از مردم را از خرید این فلز ارزشمند حتی برای عروس و دامادها نیز منصرف کرده است. به نظر می‌رسد نقره با اختلاف بسیار زیاد از نظر قیمتی جایگزین طلا شده است. این ادعایی است که نادر بذرافشان رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران نیز آن را تایید می‌کند.

به گزارش ایران‌پژواک، افزایش قیمت طلا بازار خرید و فروش نقره را کمی داغ کرده است. در این خصوص نادر بذرافشان رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران به تجارت‌نیوز گفت: «طی سال‌های گذشته در حوزه نقره مقداری ضعیف بودیم اما با توجه به افزایش قیمت طلا، حدود پنج سال است که شرایط خرید نقره کمی بهتر شده است.»

وی با اشاره به شرایط اقتصادی خاطرنشان کرد: «مردم به ویژه عروس و دامادها به خرید نقره روی آورده‌اند و به همین دلیل تا حدودی بازار نقره از کاهش تقاضا و رکود قبلی خارج شده است.»

اما محاسبه قیمت نقره چگونه است؟ بذرافشان در پاسخ به این پرسش گفت: «با قیمت روز و اجرت، همانند طلا محاسبه می‌شود. قیمت روز نقره بدون اجرت گرمی ۴۲ تا ۴۵ هزار تومان است و مانند طلا اجرت ساخت دارد اما ارزش افزوده ندارد.»

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در خصوص تخلفات در بازار طلا و نقره گفت: «به گفته سازمان استاندارد ۹۷ درصد از استاندارد در صنعت طلا رعایت می‌شود و شرایط تخلف به صفر رسیده است.»

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی