• ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۰
  • کد خبر: 38695
عکس

آیا یک هدبند پوشیدنی که از نیروی میدان‌های مغناطیسی استفاده می‌کند می‌تواند جایگزین داروهای ضد افسردگی شود؟ محققان ژاپنی دستگاهی ساخته‌اند که روی سر نصب شده و میدان مغناطیسی با فرکانس بسیار پایین ایجاد می‌کند که ممکن است علائم افسردگی را کاهش دهد.

به گزارش ایران‌پژواک، در طول یک کارآزمایی بالینی کوچک که در مجله آسیایی روانپزشکی منتشر شد، محققان دریافتند که هدبند در بهبود علائم افسردگی در بین چهار مردی که مبتلا به اختلال افسردگی اساسی تشخیص داده شده بودند، موثر است. این دستگاه همچنین ممکن است روش ایمن‌تر و غیر تهاجمی‌تر را برای مقابله با افراد کم‌انرژی مبتلا به افسردگی ارائه دهد.

توشیا اینادا (Toshiya Inada)، استاد دانشگاه ناگویا، می‌گوید: در مقایسه با درمان‌های کنونی افسردگی، مانند داروهای ضد افسردگی، درمان الکتریکی و تحریک مغناطیسی مکرر مغزی، این درمان از نظر راحتی و عوارض جانبی پیش‌بینی‌شده بهتر و راحت‌تر است. ما می‌توانیم ببینیم که دستگاه ما برای بیمارانی که ترجیح می‌دهند دارو مصرف نکنند کار می‌کند یا می‌توان از آن در ترکیب با درمان‌های دیگر استفاده کرد.

میدان‌های مغناطیسی با فرکانس‌های ۰ تا ۳۰۰ هرتز به عنوان یک محیط مغناطیسی با فرکانس بسیار پایین شناخته می‌شوند. دانشمندان هنوز در حال تلاش برای درک تأثیر کامل میدان‌های مغناطیسی بر بدن انسان هستند، اما یک فرضیه این است که این فرکانس‌ها رشد میتوکندری را تحریک می‌کنند. از آنجایی که میتوکندری‌ها مسئول تولید انرژی سلولی هستند، نویسندگان می‌گویند که این نوع جدید درمان فرکانس می‌تواند به معکوس کردن بی‌حالی و انرژی کم در افراد مبتلا به افسردگی کمک کند.

چهار مرد ژاپنی بین سنین ۱۸ تا ۷۵ سال در این اولین کارآزمایی بالینی شرکت کردند. همه آنها مبتلا به اختلال افسردگی اساسی تشخیص داده شده بودند و تحت درمان بودند. هر فرد از این دستگاه میدان مغناطیسی به مدت دو ساعت در روز برای هشت هفته استفاده کرد.

اینادا می‌افزاید: میدان مغناطیسی تولید شده توسط دستگاه غیر تهاجمی است.

همانطور که انتظار می‌رفت، همه بیماران کاهش علائم مربوط به افسردگی خود را گزارش کردند. البته لازم به ذکر است که این حجم نمونه بسیار کوچک بود، هیچ گروه کنترلی وجود نداشت و مردان از دریافت این درمان آگاه بودند و مطالعات بیشتری در این مورد باید انجام شود.

اینادا می‌گوید که استفاده از میدان مغناطیسی برای معکوس کردن مشکلات سلامت روان، پتانسیل زیادی دارد. نه تنها غیر تهاجمی است، بلکه افراد می‌توانند هر روز از این درمان در خانه استفاده کنند و به دلیل اندازه آن، حتی ممکن است فراموش کنند که آن را روی سر خود قرار داده‌اند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی