معده

یکی از عوامل اصلی انتقال بیماری‌های گوارشی در فصل گرما مگس‌ها هستند.

به گزارش ایران‌پژواک، سرپرست آموزش و ارتقاء سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن اشاره به اینکه معمولا در فصل گرما و به ویژه در سفرها بیماری‌های گوارشی بیش از قبل شیوع دارد، گفت: یکی از عوامل اصلی انتقال بیماری‌های گوارشی در فصل گرما مگس‌ها هستند و به همین دلیلی وجود پوشش مناسب روی ظرف غذا یکی از مواردیست که حتما باید رعایت شود.

فرشید رضایی درباره بیماری‌هایی که در فصل گرما شیوع دارند، گفت: معمولا در فصل گرما و به ویژه در سفرها بیماری‌های گوارشی بیش‌از قبل شیوع دارد و بسته به مکانی که افراد به آن سفر می‌کنند ممکن است با میکروب‌های گوارشی مختلفی درگیر شوند. برای اینکه مسافران در این فصل دچار بیماری‌های گوارشی نشوند لازم است بهداشت سفر و خود مراقبتی حین مسافرت را رعایت کنند.

وی ضمن اشاره به اینکه لازم است مسافران بهداشت فردی و بهداشت دست را جدی بگیرند، ادامه داد: لازم است نسبت به مواد غذایی که مصرف می‌کنند اطمینان داشته باشند که تازه و گرم است و مگس رویش ننشسته است چراکه یکی از عوامل اصلی انتقال بیماری‌های گوارشی در فصل گرما مگس‌ها هستند و از این رو وجود پوشش مناسب روی ظرف غذا یکی از مواردی است که حتما باید رعایت شود. موضوع دیگر در رابطه با پیشگیری از بیماری‌های گوارشی در فصل گرما استفاده از آب بهداشتی و پاکیزه است، افراد باید حین سفر حتما از آب بهداشتی و پاکیزه استفاده کنند.

سرپرست آموزش و ارتقاء سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره بیماری وبا بیان کرد: فعلا گزارشی از این بیماری نداریم، اما تابستان چند سال گذشته در کشور عراق با این بیماری مواجه بودیم. سیستم بهداشتی کشور به محض گرفتن سیگنال‌های بیماری اطلاعات را به دانشگاه‌های علوم پزشکی انتقال می‌دهد و آموزش‌های مناسب در رابطه با بیماری وبا به مسافران و داوطلبان سلامت که در طی سفر همراه مسافران هستند داده می‌شود.

رضایی با بیان اینکه هر سال که با این بیماری رو به رو شویم آمادگی لازم را داریم، افزود: به محض اینکه مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر دار در جلساتش بیماری را اعلام کند اقدامات لازم برای مقابله با آن بیماری را انجام می‌دهیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی