عاشورا

در تاریخ عاشورا دو برادر در دقایق آخر به امام حسین(ع) پیوسته و شهید شدند.

به گزارش ایران‌پژواک، به وقایع کربلا که می‌رسیم نمی‌توان از توبه حُر گذشت؛ تاریخ روایت‌های متقنی از توبه حُر در روزهایی که کاروان امام حسین(ع) به کربلا رسید دارد اما در این میان دو نفر دیگر هم به روایت تاریخ درست در روز عاشورا توبه کرده و به یاری اباعبدالله الحسین(ع) پرداختند.

در تاریخ آمده است: ابوالحتُوف بن حَرْث انصاری عَجلانی به همراه برادرش با لشکر عمر سعد همراه شده بود و به جنگ با امام حسین(ع) و یارانش پرداخته بود. روز عاشورا وقتی به جز سوید بن عمرو بن ابی‌مطاع و بشیر بن عمرو حضرمی تمامی یاران امام به شهادت رسیده بودند؛ اباعبدالله الحسین(ع) ندای یاری سر دادند:آیا برای ما یاوری پیدا نمی شود؟ آیا کسی هست از حرم پیامبر دفاع کند؟

در این هنگام صدای گریه و شیون از سوی کودکان و زنان در خیمه امام حسین(ع) برخواست. در این هنگام ابوالحتُوف بن حَرْث انصاری عَجلانی و بردارش به گریه افتادند و گفتند: این حسین(ع) فرزند دختر پیامبر ماست، چگونه از جدش در روز قیامت شفاعت بخواهیم وقتی او تنها و بدون یار مانده و ما به جنگش می‌رویم؟

در این هنگام شمشیر کشیدند و به یاری امام حسین(ع) و با دشمنان او جنگیدند و پس از کشتن و مجروح کردن چند تن از لشکر عمر سعد در یک مکان به شهادت رسیدند. برخی مورخان شهادت این دو برادر را بعد از شهادت امام حسین(ع) دانسته‌اند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی