• ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۷
  • کد خبر: 40962
بازنشستگان

مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین‌ اجتماعی با اعلام این‌که مهلت ثبت‌نام متقاضیان تسهیلات قرض‌الحسنه بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین‌اجتماعی، از امروز ۲۲ مهر آغاز شده است، گفت: بازنشستگان تا سوم آبان فرصت دارند از طریق کانون‌های بازنشستگی اقدام کنند.

به گزارش ایران‌پژواک، محسن تقیانی افزود: در این مرحله ۴۰ هزار فقره به متقاضیان تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت می شود.

وی اضافه کرد: شرایط دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه ویژه بازنشستگان، دارا بودن سن حداکثر ۷۸ سال، عدم مسدودی حساب، مالکیت تلفن همراه به نام شخص متقاضی، عدم سابقه چک برگشتی، عدم بدهی معوق به سیستم بانکی کشور (بابت شخص متقاضی یا ضمانت وام دیگران)، عدم استفاده از تسهیلات مشابه طی ۲ سال گذشته و داشتن موجودی مکفی در حساب بانکی شخص به مبلغ ۱۰۰ هزار تومان اعلام شده است.

مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین‌ اجتماعی اظهار داشت: بازنشستگان و مستمری‌بگیران برای دریافت این تسهیلات، می‌توانند با مراجعه به کانون‌های بازنشستگی در سراسر کشور، نسبت به ثبت‌نام تسهیلات اقدام کنند و در صورت داشتن هرگونه سوال یا ابهام به‌صورت ۲۴ ساعته می‌توانند با شماره‌گیری تلفن ۱۴۲۰ با کارشناسان مرکز ارتباطات مردمی سازمان تأمین‌اجتماعی تماس گرفته و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنند.

تقیانی افزود: با پرداخت تسهیلات در این مرحله، در مجموع از ابتدای سال‌جاری ۱۲۰ هزار فقره تسهیلات به مستمری بگیران تامین اجتماعی پرداخت شده است و این روند تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

از شرایط ثبت‌نام وام ۳۰ میلیون تومانی بازنشستگان تأمین اجتماعی می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

دارا بودن ۲۰ سال سابقه بیمه‌پردازی و بیشتر

دارای سن ۵۰ تا ۷۸ سال

عدم مسدودی حساب

مالکیت تلفن همراه به نام شخص متقاضی

عدم سابقه چک برگشتی

عدم بدهی معوق به سیستم بانکی کشور (بابت شخص متقاضی یا ضمانت وام دیگران)

عدم استفاده از تسهیلات مشابه طی ۳ سال گذشته

داشتن موجودی کافی در حساب بانکی شخص به مبلغ ۱۰۰ هزار تومان

طبق اعلام سازمان تأمین اجتماعی، وام‌ها پس از طی مراحل بررسی و تأیید، به‌صورت مرحله‌ای به حساب بازنشستگان و مستمری‌بگیران واریز خواهد شد.

وام قرض‌الحسنه بازنشستگان تأمین اجتماعی، با توجه به افزایش هزینه‌های زندگی و فشارهای اقتصادی، می‌تواند به‌عنوان یک کمک مالی مهم برای این قشر باشد. ثبت‌نام مرحله سوم این وام فرصتی است برای بازنشستگان و مستمری‌بگیرانی که تاکنون موفق به دریافت این تسهیلات نشده‌اند، تا با دریافت وام بخشی از نیازهای مالی خود را پوشش دهند.

سازمان تأمین اجتماعی همچنین اعلام کرده است که تعداد دریافت‌کنندگان وام قرض‌الحسنه بازنشستگان این سازمان در سال جاری به ۸۰ هزار نفر رسیده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی