بورس

در جریان معاملات روز چهارشنبه در بازار بورس اوراق بهادار شاخص کل بورس با افت ۳۱۷۴ واحدی همراه شد تا بی رمقی و افت هفته پیش را تکمیل کرده باشد.

به گزارش ایران‌پژواک، در معاملات روز چهارشنبه بازار سهام ارزش معاملات رقم ۴۶۹۰ میلیارد تومانی را به خود گرفت و ارزش بازار نیز در حوالی ۷۴۹۷ همتی قرار گرفته تا سطح حمایتی ۷۵۰۰ همتی را از دست داده باشد.

با نگاهی به نقشه بازار این موضوع کاملاً مشهود بود که بازار توجه خاصی به نمادهای بزرگ ندارد. گروه خودرویی لیدر سنتی بازار سرمایه پس از صحبت‌های ضدونقیض وزیر صمت در مورد واردات خودرو همچنان در محدوده‌های منفی در حال معامله هستند.

شتران، شپنا، فولاد و شبندر نمادهایی بزرگی بودند که در منفی شدن شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران نقش داشتند و با نماد بانک ملت به همراه نماد رانفور بیشترین تلاش خود را به کار بردند تا بازار رخ مثبتی را به خود بگیرد.

گروه انبوه سازی در ماه‌های اخیر مورد توجه اهالی بازار سرمایه بود و روز چهارشنبه نیز با ارزش معاملاتی در حدود ۲۲۳ میلیارد تومانی بعد از گروه خودرویی در رتبه دوم جای گرفت.

انتهای هفته پیش داود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه، در یک برنامه تلویزیونی گفت: رفع ناترازی انرژی از نظر نمایندگان یعنی بالا بردن قیمت انرژی، یعنی باید قیمت بنزین را بالا ببریم تا مردم کم مصرف کنند. قیمت برق را بالا ببریم تا مردم کم مصرف کنند. اما دولت مخالف است و فعلاً قصدی برای بالا بردن قیمت انرژی ندارد.

همچنین وزیر صمت در گفت‌وگوی اختصاصی با «سنا» مطرح کرد که افزایش اقبال سرمایه‌گذاران به بورس با کمک تجدید ارزیابی دارایی‌ها و حذف قیمت‌گذاری دستوری و رانت در اولویت است. وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص سیاست اخیر سازمان بورس و اوراق بهادار مبنی بر تجدید ارزیابی دارایی شرکت‌ها و تأثیر آن بر روند معاملات بازار سرمایه گفت: تجدید ارزیابی دارایی شرکت‌ها یکی از ابزارهای مهم بازار برای رشد شفافیت و به تبع آن افزایش اقبال سرمایه‌گذاران به بازار سرمایه تلقی می‌شود.

بررسی تکنیکالی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران روز چهارشنبه نیز منفی شد و افت ۳۱۷۴ واحدی را به خود دید شاخص هم وزن خیلی تلاش کرد تا از آن افت جا سالم به در برد اما در نهایت با ۷ واحدی منفی به تعطیلات پایان هفته‌ای رفت.

با وجود تعطیلی روز یکشنبه هفته آینده و طبق سنت‌های قدیمی بازار این احتمال که روز شنبه (روزی که بین تعطیلی است) اتفاق چندان مهمی برای بازار رخ ندهد مگر آنکه نوسانات خاصی را در بازارهای جهانی شاهد باشیم، به هر حال بازار در یک تعطیلات میان مدت قرار گرفته است.

شاخص کل بورس اوراق بهادار با وجود افت‌های چند روز اخیر همچنان بالاتر از محدوده ۲.۱ میلیون واحدی قرار گرفته است و این موضوع به نظر می‌رسد که قرار است توانایی بازار برای رسیدن به اعداد و ارقام بالاتر را نشان دهد.

تقریباً می‌توان گفت که شاخص تمامی مفروضات تکنیکالی خود را حفظ کرده است. از جمله وضعیت واگرایی در اندیکاتور RSI و همچنین الگوی کلاسیک مستطیل ایجاد شده در بازار به گونه‌ای هستند که نشان از وضعیت خوب برای ادامه روند رشد بازار را دارد؛ اما بی‌رمقی در ارزش معاملات نشان می‌دهد که بازار همچنان در انتظار است و یا شاید ترس پیش قدم شدن برای خرید را دارد و این انتظار را می‌کشد تا دوستان دیگر برای خرید اقدام کنند و سپس سفارشات خرید خود را در روی تابلوهای معاملاتی قرار دهند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی