بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در جریان روز جاری همچون روزهای اخیر رویه منفی خود را در پیش دارد و امروز نیز با افت ۷۷۷۴ واحدی به اعداد کمتر از ۲.۱۷۰.۰۰۰ رسید تا سطح حمایت کوتاه مدت مد نظر اهالی تکنیکالیست آسیب دیده باشد.

به گزارش ایران‌پژواک، ارزش بازار بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز جاری حوالی ۷ هزار و ۵۵۹ همت بود که حدود ۲۷ همتی از ارزش بازار کاسته شد و شاخص نیز با افت ۰.۳۶ درصدی کار را به پایان برد و رقم شاخص به ارقام کمتر از ۲.۱۷۰.۰۰۰ واحدی رسید.

نمادهای فولاد، فملی و نماد شپدیس پس از برگزاری مجمع و تقسیم سود بیشترین تاثیر منفی را روی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران داشتند.

گروه انبوه‌سازی باز در روزهایی که بازار جان خیلی خوبی ندارد خود را به سه گروه برتر بازار از منظر ارزش معاملاتی می‌رساند. ارزش معاملات بازار بورس تهران برای امروز حدود ۴۲۷۱ میلیارد تومان ثبت شده که گروه خودرویی با ارزش معاملاتی ۳۴۶ میلیارد تومانی در جایگاه اول و فلزات اساسی با ارزش معاملاتی ۲۶۵ میلیارد تومانی در جایگاه دوم ایستاد تا گروه انبوهسازی با حدود ۲۱۲ میلیارد تومان سوم گروهی باشد که بیشترین ارزش معاملاتی روز جاری را به خود اختصاص داده است.

در بازار امروز نماد ذوب آهن اصفهان در روزی که خیلی حال و حوالی بازار خوب نبود از نیمه دوم به صف خرید نشست.

شرکت سپرده‌گذاری مرکزی نیز در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است که ۱۱ ناشر سود سنواتی و جاری صاحبان سهام خود را از طریق اطلاعات سامانه سجام برای یک میلیون و ۴۵۳ هزار سهام‌دار در اولین هفته دی ماه واریز کردند که نماد خساپا نیز جزو این شرکت‌ها محسوب می‌شد تا خاطر پرداخت سود توسط خودروسازان برای اهالی قدیمی بازار سرمایه تداعی شود.

عرضه اولیه نخریس نیز امروز انجام شد و در مرحله اول قیمت این نماد ۶۴۳۶ تومان کشف شد. همچنین نماد شگستر پس از حواشی زیاد روز گذشته و در ادامه معاملات روزانه خود در بازار سرمایه گذاری حرفه‌ای بورس اوراق بهادار تهران امروز با صف خرید بیش از یک میلیارد سهمی مواجه شد و رشد ۳ درصدی را در قیمت خود تجربه کرد.

در تماس تلفنی دیوید کامرون وزیر امور خارجه جدید انگلیس با حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در روز گذشته (۱۰ دی ۱۴۰۲) آخرین تحولات منطقه و مناسبات دوجانبه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. همچنین سخنگوی وزارت خارجه درمورد توقف مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا این طور عنوان کرده است که فضای دیپلماتیک برای انجام دور جدیدی از گفتگوها همچنان وجود دارد.

اما امروز مراسم رونمایی رسمی از بازار نوآفرین با حضور رییس سازمان بورس، معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور، مدیرعامل فرابورس و جمعی از مدیران بازار سرمایه در فرابورس ایران برگزار شد.

از مجلس هم خبر می‌رسد که جلال رشیدی کوچی اعلام کرده است که علی‌آبادی، وزیر صمت باید در تاریخ ۱۲ دی ماه برای پاسخگویی به سوالات تعدادی از نمایندگان مجلس پیرامون مشکلات واردات خودرو در مجلس حضور یابد.

بررسی تکنیکالی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در جریان روز جاری همچون روزهای اخیر رویه منفی خود را در پیش دارد و امروز نیز با افت ۷۷۷۴ واحدی به اعداد کمتر از ۲.۱۷۰.۰۰۰ رسید تا سطح حمایت کوتاه مدت مد نظر اهالی تکنیکالیست آسیب دیده باشد.

بررسی نمودار شاخص کل برای این روزهای بازار سرمایه شاید کار کسل کننده‌ای شده باشد چرا بیشترین تغییرات شاخص کل در این روزها به زحمت یک درصد (مثبت یا منفی) می‌رسد. به همین خاطر تکنیکالیست‌ها مفروضات خود را همچنان پا برجا میدانند محدوده حمایتی؛ میانگین‌های متحرک، الگوهای کلاسیک ایجاد شده در شاخص به همراه اندیکاتورهای مهم مثل Rsi اندیکاتور MACD همگی یک سیگنال خوب به بازار مخابره می‌کنند اما ارزش کم معاملات چیز دیگر را مطرح می‌کند و بازار با خروج پول از صندوقهای درآمد ثابت دست و پنجه نرم می‌کند و مسیر خروج این پول با توجه به شواهد در حال حاضر بورس اوراق بهادار نیست.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی