مسکن

حل مشکلات مسکن مردم از گذشته تا به امروز یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اقتصادی دولت‌های مختلف بوده اما همچنان حل نشده باقی مانده است.

به گزارش ایران‌پژواک، وضعیت مسکن در ایران همواره مقوله‌ای چالش برانگیز برای مسئولان مربوطه از گذشته دور تا به امروز بوده است؛ از ساماندهی بازار و قیمت‌ها گرفته تا ارائه تسهیلات برای خانه‌دار شدن بسیاری از مردم، از جمله اقدامات متداولی است که همواره در دستور کار قرار گرفته است.

اخیرا هم با اجرای طرح نهضت ملی مسکن، اختصاص تسهیلاتی در قالب وام مسکن برای ساکنان شهرها و روستاها در نظر گرفته شده است. معاون رییس جمهور هم به تازگی اعلام کرد که افتتاح پروژه‌های نهضت ملی مسکن از سال آینده در کشور آغاز خواهد شد.

به گفته محسن منصوری، افتتاح طرح‌های نهضت ملی مسکن از سال آینده در کشور آغاز می‌شود و دولت در راستای انجام تمامی تعهدات طرح نهضت ملی مسکن اهتمام جدی دارد.

اما این قبیل وعده‌ها و اقدامات امری آشنا و ملموس برای اکثر مردم ایران و به طور ویژه موی سفید کرده‌هاست، چرا که از گذشته همواره دولت‌ها این دستور کار را برای خود تعیین می‌کردند اما اینکه تا چه اندازه موفق بوده‌اند سوالی است که باید پاسخ آن را از مردم جویا شد.

مانند حدود ۵۰ سال پیش که دولت لایحه زمین را تقدیم مجلس کرد؛ موضوعی که روزنامه اطلاعات در ۱۵ دی سال ۱۳۵۳ هم به آن پرداخت و نوشت: «وزیر آبادانی و شهرسازی گفت: با پیش‌بینی‌هایی که صورت گرفته، زمین کافی با قیمت مناسب برای ساخت مسکن عرضه می‌شود و برای ایجاد صنایع گسترده ساختمانی اعتباراتی در نظر گرفته شده است.»

در ذیل این خبر آمده است که با تصویب لایحه جدید زمین، خانه‌های تازه‌ساز مشمول قانون مالک و مستاجر نخواهد بود و بر معاملات اراضی خارج از محدوده مالیات اضافی بسته می‌شود.

جزئیات وام با سود چهار درصد!/ چه کسانی مشمول این وام شدند؟

اطلاعات همچنین در این شماره به انتشار آخرین قیمت زمین در سراسر ایران پرداخته و از پیش‌بینی امیدوارکننده کارشناسان برای افرادی که خانه ندارند خبر داده است.

در بخش دیگری از گزارش این روزنامه همچنین به اختصاص وام مسکن با سود کم پرداخته شده که در توضیح آن آمده است: «وام مسکن با بهره ۴ درصد به کارکنان وزارت اقتصاد و دارایی تعلق می‌گیرد.»

آخرین مطلب اطلاعات درباره بازار مسکن در کشور هم مربوط به آیین نامه معاملات زمین است که درباره آن نوشت: «این آئین نامه یک هفته پس از تصویب قانون تسلیم هیات وزیران خواهد شد.»

طبق مفاد این آئین نامه، با اجرای قانون جدید دولت به بزرگترین زمین دار شهرها در آن زمان تبدیل می‌شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی