مسکن

قیمت خانه ۱۰۰ متری در گران‌ترین نقاط بازار مسکن تهران به‌طور متوسط به ۱۳.۵ میلیارد رسیده است. خانه‌های زیر قیمت در این بخش شهر یا عمربنای بالایی دارند یا از امکانات مهمی مثل آسانسور، انباری و پارکینگ محروم هستند.

به گزارش ایران‌پژواک، متوسط قیمت مسکن در منطقه یک تهران که جزو گران‌ترین نقاط پایتخت است، به‌حدود متری ۱۳۵ میلیون رسیده. قیمت خانه ۱۰۰ متری در منطقه یک به‌این ترتیب براساس آمارهای رسمی حول‌وحوش ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تخمین زده می‌شود، اما برای پیدا کردن واحدهای زیرقیمت در منطقه یک، بهتر است به‌جای محله‌های گرانقیمتی مثل نیاوران، زعفرانیه، الهیه و ... سراغ محله‌هایی مثل اراج، ازگل، شهرک نفت و ... برویم و در قدم بعدی بی‌خیال امکاناتی مثل آسانسور و پارکینگ شویم.

قیمت آپارتمان ۱۰۰ متری در محله ازگل توسط فروشنده‌ای ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعلام شده است. یعنی فروشنده رقم پیشنهادی خودش را دقیقا معادل متوسط قیمت خانه‌های منطقه یک تعیین کرده. خانه‌ای که ۱۰ سال از عمربنا آن می‌گذرد و در فهرست امکانات آن چیزی به‌اسم آسانسور و پارکینگ دیده نمی‌شود.

قیمت مسکن در منطقه سه یعنی جایی که محله‌هایی مثل قلهک، دروس و ... وجود دارد، در آبان امسال از متری ۱۳۵ میلیون رد شد و عنوان گران‌ترین منطقه تهران را مال خود کرد. در بخشی از خیابان شریعتی که جزوی از منطقه سه تهران به‌حساب می‌آید یک خانه ۱۰۰ متری نوساز را با قیمت ۱۳ میلیارد برای فروش گذاشتند. رقم پیشنهادی فروشنده رسما زیر قیمت منطقه است، اما احتمالا نداشتن چیزهایی مثل پارکینگ و انباری، فروشنده را وادار به چنین قیمت‌گذاری کرده است.

منطقه ۱۸ رسما نقطه مقابل مناطق سه و یک قرار دارد. یعنی با ارزان‌ترین منطقه بازار مسکن تهران طرف هستیم که متوسط قیمت خانه در این بخش از پایتخت براساس آماری‌های رسمی حدود متری ۳۵ میلیون تومان محاسبه شده است. از این لحاظ می‌توانیم بگوییم قیمت مسکن در ارزان‌ترین نقطه تهران تقریبا یک‌چهارم عددورقم‌های فعلی در منطقه سه و یک برآورد می‌شود.

منطقه ۱۸ محله‌هایی مثل یافت‌آباد را در خود جای داده و اگر بخواهیم در این بخش از شهر سراغ خانه‌های زیر قیمت برویم، باید تقریبا از همان تاکتیک مورد نیاز در محله‌های گرانقیمت کمک بگیریم. مثلا بین جدیدترین آگهی‌های فروش آپارتمان در یافت‌آباد با موردی ۴۰ متری روبرو می‌شویم که فروشنده قیمت پیشنهادی خودش را یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان تخمین زده است.

قیمت آپارتمان نقلی که در یافت‌آباد برای فروش گذاشته شده، به‌ازای هر متر ۳۳ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان است. نداشتن آسانسور و پارکینگ احتمالا همان عاملی است که در تعیین قیمت این خانه تاثیر داشته و باعث شده فروشنده متری یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان زیر قیمت منطقه، چشم‌انتظار مشتری باشد.

منطقه پنج براساس جدیدترین آمارهای رسمی، به‌عنوان محبوب‌ترین بخش بازار مسکن تهران معرفی شده است. طوریکه به‌تن‌هایی نزدیک ۱۵ درصد از کل معاملات بازار مسکن تهران در این بخش از شهر به امضا رسیده و بانک مرکزی می‌گوید متوسط قیمت مسکن در منطقه پنج به کمی بیش از متری ۱۰۱ میلیون ارتقا پیدا کرده است.

قیمت خانه ۱۰۰ متری در منطقه پنج با این اوصاف باید به‌شکل میانگین ۱۰ میلیارد و ۱۸۴ میلیون تومان باشد، اما وقتی سراغ جدیدترین فایل‌های مسکونی این بخش از شهر می‌رویم، امکان ملاقات با عدد و رقم‌های کمتر را پیدا می‌کنیم.

جنت‌آباد جنوبی یکی از محله‌های واقع در منطقه پنج تهران است و به‌عنوان مثال فروشنده‌ای حاضر شده بابت آپارتمان ۹۵ متری خودش، متری ۸۹ میلیون و ۴۷۳ هزار تومان قیمت بگذارد. به‌این ترتیب قیمت پیشنهادی فروشنده، تقریبا متری ۱۲ میلیون از متوسط قیمت خانه‌های منطقه پنج کمتر است و در این اتفاق عمر بنا ۱۲ ساله و نبود انباری و آسانسور بی‌تاثیر نبوده است.

قیمت مسکن در مناطق هفت و هشت تهران بیشتر از هر جای دیگر پایتخت به میانگین قیمت‌ها نزدیک‌تر است و تقریبا نصف مناطق سه و یک برآورد می‌شود. بانک مرکزی می‌گوید میانگین ارزش خانه‌های منطقه هفت در ماه گذشته متری ۷۲ میلیون و ۴۸۰ هزار تومان بوده و این عدد در منطقه هشت ۷۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به‌ثبت رسیده است.

آپارتمان ۱۰۰ متری در نظام‌آباد تهران درحالی معادل شش میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان برای فروش گذاشته شده، که ارزش همین خانه در منطقه هفت به‌طور متوسط کمی بیش از هفت میلیارد و ۲۴۸ میلیون تومان است که خب نداشتن آسانسور، انباری و پارکینگ در شیوه قیمت‌گذاری آن تاثیر داشته است.

ویژگی خانه‌های زیر قیمت در تهران

متراژ و محدوده

عمربنا

توضیحات

قیمت کل

قیمت پیشنهادی فروشنده بابت هر متر

متوسط قیمت منطقه

۱۰۰ متر/ اُزگل

۱۰ سال

بدون آسانسور و انباری

۱۳.۵ میلیارد

۱۳۵ میلیون

۱۳۵ میلیون تومان

۱۰۰ متر/ شریعنی (منطقه سه)

نوساز

بدون پارکینگ و انباری

۱۳ میلیارد

۱۳۰ میلیون

۱۳۵ میلیون و ۷۴۰ هزار تومان

۹۵ متر/ جنت‌آباد جنوبی

۱۲ سال

بدون آسانسور و انباری

هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان

۸۹ میلیون و ۴۷۳ هزار تومان

۱۰۱ میلیون و ۸۴۰ هزار تومان

۱۰۰ متر / نظام‌آباد

پنج سال

بدون آسانسور، انباری و پارکینگ

شش میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان

۶۹ میلیون تومان

۷۲ میلیون و ۴۸۰ هزار تومان

۴۰ متر/ یافت‌آباد

یک سال

بدون آسانسور و پارکینگ

یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان

۳۳ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان

۳۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی